Ai grijă așa cum trebuie de sănătatea ficatului tău!

Sănătatea ficatului tău nu este deloc un subiect pe care să-l tratezi cu indiferență, deoarece acest organ este responsabil, printre altele, de purificarea sângelui și de sintetizarea și depozitarea nutrienților. Din păcate, pentru că ”ficatul nu doare”, mulți dintre noi îl neglijăm, ba chiar îl ”atacăm” cu nenumărate obiceiuri proaste, precum un stil alimentar plin de prăjeli, consum de băuturi alcoolice și mișcare insuficientă. Așa că nu este de mirare că suprasolicitarea lui poate duce la afecțiuni grave, pe care este mai bine să le previi, decât să le tratezi.

Oferă-i ficatului tău ce are nevoie

Pentru ca sănătatea ficatului tău să nu aibă de suferit, este bine să îi oferi acestuia exact ceea ce are nevoie pentru a funcționa așa cum trebuie. În afară de un stil de viață sănătos, este nevoie și de unele suplimente. Alege-le doar pe cele naturale, iar unul dintre cele mai bune produse de acest gen de pe piață îl poți găsi chiar aici. Acesta este recunoscut pentru faptul că:

• Detoxifică și regenerează celulele hepatice, eficient în procesele de eliminare a substanțelor dăunatoare din organism;

• Reglează toate funcțiile ficatului, normalizează valorile crescute ale parametrilor biochimici serici;

• Protejează celulele ficatului de acțiunea factorilor nocivi toxici, chimici;

• Adjuvant important în cazul afecțiunilor cronice ale ficatului (hepatite cronice de etiologie virală, toxică, alimentară, idiopatică, steatoză hepatică, ciroză hepatică);

• Adjuvant important în cazul cancerului hepatic, alte neoplazii în perioada tratamentelor chimioterapice și radioterapice (favorizează detoxifierea și eliminarea produșilor rezultați din degradarea metabolică).

Recomandări pentru sănătatea ficatului tău

Pentru că sănătatea ficatului nu trebuie neglijată, avem pentru tine câteva recomandări. Nu-ți face griji, nu este nimic complicat.

Bea ceai din rădăcină de cicoare

Încă din Antichitate au fost observate beneficiile rădăcinii de cicoare în ceea ce privește sănătatea ficatului. Aceasta curăță sângele și ajută ficatul să-și îmbunătățească funcțiile.

Nu uita de ceaiul de anghinare

De asemenea, ceaiul de anghinare este folosit de mai toți care vor să aibă grijă de sănătatea fincatului. Această plantă este recunoscută pentru proprietățile sale hepatoprotectoare, fiind recomandată în special în disfuncţii hepatobiliare, în colecistite, în hepatitele subacute, cronice şi chiar în preciroză.

Fără prăjeli

Pe cât posibil, încearcă să renunți la a mai consuma alimentele prăjite. Dacă nu le poți consuma crude, atunci prepară-le la aburi sau la cuptor, pentru că sunt mai sănătoase.

Armurariul nu trebuie să-ți lipsească

Dacă sănătatea ficatului este obiectivul tău, atunci armurariul nu trebuie să-ți lipsească. Acesta are un conținut ridicat de silimarină, ceea ce îl recomandă pentru a fi consumat în tratamentul afecţiunilor inflamatorii ale ficatului, hepatitelor acute sau cronice, etilismului, cirozei hepatice şi în diverse intoxicaţii care afectează celula hepatică.

Ce părere ai de broccoli?

Mai multe legume verzi sunt importante pentru sănătatea ficatului tău, așa că ar fi bine să consumi mai multe. Broccoli este unul dintre cele mai bune alimente, și de aceea învață să-l prepari în așa fel încât să-ți fie pe plac. La aburi, alături de niște fulgi de migdale trași în tigaie, și presărat cu puțin ulei de măsline este atât delicios, cât și sănătos. De asemenea, puțin călit, cu usturoi și câteva picături de oțet balsamic, este din nou o variantă sănătoasă.

Cafeaua ține la sănătatea ficatului tău

Dacă ești genul care nu rezistă fără cafea, avem o veste bună pentru tine: această delicioasă băutură îți protejează ficatul de ravagiile făcute de consumul de alcool sau o dietă nu prea sănătoasă. Mai mult chiar, au fost realizate unele studii medicale care au scos în evidență faptul că banala cafea poate preveni cancerul la ficat. O veste cu adevărat bună, nu-i așa?

Mai puțin zahăr!

Persoanele care adoră dulciurile au un risc mai crescut de a devolta acea afecțiune numită boala ficatului gras. De aceea, dacă și tu ești acest gen de persoană, încearcă să renunți la zahăr, sau dacă nu poți, măcar înlocuiește-l cu alternative mai sănătoase.

Ceaiul verde previne cancerul hepatic

Toată lumea cunoaște măcar câteva dintre beneficiile pe care ceaiul verde le are asupra organismului. Printre acestea se află și faptul că te protejează împotriva mai multor tipuri de cancer, inclusiv cel hepatic. Alege să-l prepari tu, fără îndulcitori și bucură-te de o sănătate de fier!

Hidratează-te

Cei mai mulți dintre noi nu acordăm importanța cuvenită hidratării. Din păcate, de aici apar și numeroase probleme de sănătate, printre care se află și unele afecțiuni ale ficatului. De aceea, nu mai neglija importanța unui pahar cu apă, și începe să te hidratezi așa cum trebuie. Atenție, cea mai bună și corectă hidratare se face cu apă și ceaiuri neîndulcite, nu cu sucuri, energizante sau băuturi alcoolice!

Consumă mai multe nuci

Nucile, migdalele, sunt o sursă bună de vitamina E, care te poate ajuta să ții departe de tine steatoza hepatică. În plus, sunt bune și pentru inimă, așa că poți începe să consumi mai des. Atenție, nici abuzul nu este indicat. O mână de migdale pe zi, la gustarea de după-amiază, este cantitatea perfectă.

Ai grijă la sare!

Mâncarea fără sare nu are niciun gust, dar asta nu înseamnă că trebuie să consumi sare în exces. În cazul în care abuzezi cu consumul de sare, poți risca să ai multe probleme de sănătate, inclusiv hepatice. De aceea, încearcă să reduci consumul de sare, evită alimentele prelucrate și consumă mai multe legume crude. Nu vei mai avea nevoie de așa de multă sare!

Spanac, pentru un ficat sănătos!

Dacă ții la sănătatea ficatului tău, spanacul ar trebui să nu îți lipsească. Poți să îl consumi proaspăt, sub formă de salată, fiert, sau tras la igaie, cu puțin ulei de măsline și o jumătate de cățel de usturoi. Va deveni rapid garnitura ta preferată, și în același timp, doza ta de sănătate din farfurie!

Uită de alcool!

Dacă ești predispus la a suferi de afecțiuni hepatice, atunci mai bine uită de consumul de alcool. Un pahar, ocazional, nu face rău, totul este însă să nu devină o obișnuință. Sănătatea ficatului tău ar trebui să conteze mai mult decât plăcerea de a consuma o băutură alcoolică!

Tu cum ai grijă de sănătatea ficatului tău?


Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *