Vegetarian și diabetic? Da, se poate!

Din ce în ce mai multe persoane aleg un stil alimentar vegetarian, fie din motive de sănătate, de a arăta mai bine, sau pentru că se potrivește cel mai bine convingerilor lor. Cu toate acestea, sunt la fel de mulți cei care suferă de diabet și ar dori să știe dacă a fi vegetarian este imposibil în această situație. Răspunsul la această întrebare îl poți afla doar în rândurile următoare.

Imposibil sau nu?

Înainte de a răspunde la această întrebare, trebuie să lămurim câteva aspecte. Astfel, există mai multe tipuri de diete vegetariene. Cea mai cunoscută, lacto-ovo-vegetariană, elimină total carnea și peștele. De asemenea, stilul alimentar vegan este chiar și mai restrictiv, deoarece toate produsele de origine animală sunt eliminate, ba chiar și mierea.

Și atunci, este posibil să suferi de diabet și să adopți un stil alimentar vegetarian? La prima vedere, este imposibil, deoarece se renunță total la carne și pește. Cu toate acestea, există unii specialiști în nutriție care consideră că a fi vegetarian este tocmai stilul alimentar care ar trebui adoptat în cazul în care suferi de această afecțiune, pentru că acum se consumă în special acele alimente care reglează nivelul glicemiei atât în cazul persoanelor sănătoase, cât și pentru cele diabetice.

Glicemic Suport, pentru reglarea glicemiei

Pentru că tot am amintit de reglarea glicemiei, diabeticii au acum la îndemână un supliment natural care se achită cu brio de această sarcină și pe care acum îl poți găsi chiar aici.

Acesta are următoarele acțiuni:

• Adjuvant pentru menținerea glicemiei în limite normale;

• Stimulează funcționarea pancreasului;

• Ajută la regenerarea celulelor beta-pancreatice;

• Stimulent al metabolismului glucidelor;

• Îmbunătățește funcțiile sistemului circulator;

• Ajută la reducerea colesterolului și reglarea greutății corporale;

• Stimulent gastric și hepatic.

Discută cu medicul tău diabetolog despre acesta și vezi și care sunt recomandările lui în acest sens.

A fi sau a nu fi… un vegetarian diabetic

Specialiștii sunt de părere că atunci când ești atât vegetarian, cât și diabetic, trebuie să ai grijă ca stilul tău alimentar să fie unul care să cuprindă suficiente proteine, grăsimi sănătoase, dar și carbohidrați complecși, care să fie bogați în fibre. Dar, să detaliem un pic, despre fiecare categorie în parte, pentru a înțelege mai bine despre ce este vorba.

Proteinele

Mulți dintre cei care suferă de diabet se gândesc că este imposibil să fii și vegetarian, deoarece este o afecțiune în care ai nevoie de proteine. Cu toate acestea, proteinele pot fi obținute și din alte alimente, nu doar din carne și pește.

Dar, de ce sunt importante proteinele? Specialiștii sunt de părere că ele sunt esențiale deoarece stimulează sistemul imunitar, încetinesc digestia și controlează apetitul. Prin urmare, sunt esențiale pentru a regla nivelul glicemiei. În cazul în care ești vegetarian, îți poți lua proteinele necesare din sursele vegetale, care se achită cu brio de această sarcină. Cele mai cunoscute sunt fasolea, orzul, nucile, quinoa, semințele și bulgurul. Nu-ți face griji, poți prepara adevărate delicii culinare cu ajutorul lor.

În cazul în care ești ovo-lacto-vegetarian, îți mai poți procura proteinele necesare cu ajutorul ouălor sau iaurtului. Recomandarea medicilor este să ai un meniu variat, iar la fiecare gustare și masă principală să ai și o sursă de proteine.

Grăsimile sănătoase

Deja nu mai este nevoie să detaliem că organismul are nevoie și de grăsimi pentru a funcționa așa cum trebuie, dar că este important ca acestea să fie din cele sănătoase. Există numeroase studii medicale care au scos în evidență și faptul că persoanele care au adoptat un stil alimentar vegetarian se confruntă cu valori mai reduse ale colesterolului ”rău”. Nimic surprinzător, dacă stăm și analizăm meniul acestora și observăm că este unul plin de fibre și grăsimi sănătoase, nu cele saturate, cum se întâlnesc în cazul celor care consumă carne.

Atenție la acizii Omega 3!

Facem o mică paranteză acum și detaliem puțin subiectul. Din păcate, dietele vegetariene cuprind alimente care nu au prea mulți acizi grași Omega 3, de care ai nevoie atât pentru o inimă și un creier în bună stare de funcționare, dar cu ajutorul cărora slăbești mai ușor. Prin urmare, dacă stilul tău alimentar este unul din care lipsesc ouăle și lactatele, atunci poți apela la un supliment alimentar natural, ori consumi lapte de soia fortificat, semințe de in, ulei de rapiță și in. De asemenea, nu uita să ai nevoie de avocado, fructul perfect pentru vegetarieni și nu numai.

Carbohidrații complecși, bogați în fibre

Specialiștii care au analizat meniul vegetarienilor au observat că aceștia consumă cu aproximativ jumătate mai multe fibre decât cele mănâncă în mod regulat carne și pește. Acest lucru înseamnă nu doar că au parte de un tranzit intestinal bun, dar și de reducerea valorilor mari ale colesterolului ”rău”, diminuează pofta de mâncare, dar și un control mai bun al valorilor glicemiei. Faptul că mai și scapi de câteva dintre kilogramele în plus este un bonus binevenit, pentru că se știe că obezitatea este greu de suportat pentru un organism sănătos.

Așadar, când ești vegetarian și suferi de diabet, vezi care sunt leguminoasele și cerealele integrale pe care le poți consuma. Acestea se digeră lent, ceea ce te ajută să previi oscilațiile glicemiei. Discută cu medicul tău diabetolog pentru a găsi cea mai bună soluție pentru tine!

Ține permanent legătura cu medicul diabetolog

După cum vezi, nu este deloc greu să fii vegetarian, chiar dacă ești diabetic. Este nevoie doar de puțin mai multă atenție și disciplină, dar imposibil nu este, cu siguranță. Cu toate acestea, trebuie să ții permanent legătura cu medicul tău diabetolog, pentru a analiza orice schimbare se produce în corpul tău.

Atunci când mergi regulat la medic, diabetul îți este mai bine monitorizat, și de aceea poți să îți rezolvi rapid eventualele complicații cu care te poți confrunta, încă de la primele manifestări. Starea ta de bine este cea mai importantă, așa că nu face nimic fără să ceri sfatul medicului înainte.

Vegetarian și diabetic? Atunci hai în secțiunea de comentarii pentru a discuta cum este acest stil de viață pentru tine, și dacă l-ai recomanda și altor persoane care suferă de această afecțiune!


Ți-a plăcut acest articol? Lasă un like!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 1,00 din 5)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *