Tot ce trebuie să faci pentru un sistem imunitar puternic

Un sistem imunitar puternic este cea mai bună armă pe care organismul o are la dispoziție pentru a se apăra în fața afecțiunilor care îi pot afecta starea de bine. Imunitatea este cea care ne protejează de bacterii, agenți patogeni și organisme străine care au un impact negativ asupra stării de sănătate. De aceea, este important să ai grijă de sistemul tău imunitar, mai ales în această perioadă când afecțiunile sezonului rece și-au făcut deja simțită prezența, iar în întreaga lume, inclusiv în țara noastră, noul coronavirus face numeroase victime.

Atenție la febră!

Atunci când ne îmbolnăvim, este semnul că sistemul imunitar nu mai este atât de puternic pe cât ne plăcea să credem. De aceea, medicii specialiști ne recomandă să fim atenți când ne confruntăm cu valori mai mari decât în mod normal a temperaturii corpului, deoarece febra este unul din semnele prin care organismul nostru ne dă de știre că se luptă cu boala.

Cauze care pot afecta imunitatea

Un sistem imunitar puternic depinde de foarte mulți factori. De regulă, este afectat de un stil alimentar dezordonat, poluare, stres, lipsa de mișcare fizică, abuzul de anumite medicamente. Acesta este motivul pentru care unii oameni par mai predispuși să se îmbolnăvească, dar din fericire, pot fi luate anumite măsuri pentru ca imunitatea să fie la cote înalte. Din rândurile următoare vei afla tot ce trebuie să faci.

Recomandări pentru un sistem imunitar puternic

Medicii au pentru noi mai multe recomandări pentru un sistem imunitar puternic. Se referă atât la anumite alimente care pot fi consumate, dar și simple gesturi care ne ajută să avem o imunitate de fier.

Odihnă

Atunci când organismul se odihnește suficient, este mult mai puternic în fața eventualilor inamici care vor să îi atace imunitatea. Prin urmare, nu neglija acest aspect, chiar dacă ai o mulțime de sarcini de îndeplinit. Încearcă mai bine să îți faci un program pe care să îl respecți, și vei vedea cum ai timp să le faci pe tine. Specialiștii sunt de părere că 7 – 8 ore de somn pe noapte sunt de ajuns pentru ca tu să ai un sistem imunitar puternic, așa cum îți dorești!

Evită aglomerațiile!

Majoritatea dintre noi folosim mijloacele de transport în comun pentru a ajunge la serviciu sau oriunde avem nevoie. Nu este nimic greșit în acest simplu gest, dar atunci când vrei să ai un sistem imunitar puternic ai grijă să îți iei toate măsurile de precauție. Cu toate acestea, specialiștii ne recomandată ca, pe cât posibil, să evităm aglomerațiile, ai grijă să te dezinfectezi pe mâini cât mai des, pentru a evita contaminarea. Evident, nu uita de mască!

Ia suplimente alimentare naturale!

A avea un sistem imunitar puternic este o dorință care poate deveni realitate și cu ajutorul unor suplimente alimentare naturale. Unul dintre cele mai bune produse de acest gen de pe piață îl poți găsi chiar aici, și este vorba despre un complex de vitamine și minerale pentru susținerea bunei funcționări a sistemului imunitar și pentru un plus de energie.

Produsul conține 5 săruri minerale, 3 vitamine, și cu extract de echinacea, care susține apărarea naturală a organismului datorită prezenței zincului, seleniului, cuprului și a vitaminei C, cu un rol important în funcționarea normală a sistemului imunitar. De asemenea, acest supliment contribuiela reducerea oboselii și la un metabolism normal, prin conținutului său de magneziu, vitamina C, B6 și B12. Potasiul este util pentru buna funcționare a sistemului muscular și împreună cu cuprul contribuie la funcționarea normală a sistemului nervos.

Evită să îți atingi fața!

Chiar dacă nu realizăm acest lucru, de regulă ne atingem fața de mai multe ori pe zi. Ar fi mai bine să încerci să te controlezi, sau cel puțin încearcă să nu îți mai atingi atât de des nasul, ochii și gura. Mâinile sunt purtătoare de microbi, iar simplul gest de a-ți atinge ochii, de exemplu, sunt o metodă prin care aceștia pot pătrunde mai ușor în organism. Spală-te mai des pe mâini, sau folosește dezinfectantul ori de câte ori este nevoie, și vei evita în acest fel multe probleme.

Probioticele îți vin în ajutor

Consumul de probiotice este, din nou, un mare avantaj atunci când îți dorești un sistem imunitar puternic. Dacă nu știai, probioticele sunt acele bacterii bune, care se regăsesc în intestine și care îi oferă organismului acea protecție naturală împotriva infecțiilor. Consumă așadar mai mult iaurt, chefir, și chiar varză acră, care sunt cele mai bune surse de probiotice naturale.

Imunitate cu ajutorul alimentelor

Un stil alimentar sănătos este cheia către o bună sănătate a organismului. De aceea, medicii ne spun că pentru un sistem imunitar puternic este nevoie să consumăm anumite alimente. Pe cele mai cunoscute dintre ele ți le vom prezenta și noi, în rândurile următoare.

Ceapă și usturoi

Cele două alimente sunt recunoscute pentru faptul că te ajută să ai un sistem imunitar puternic. Sunt o bună sursă de compuși antiinflamatorii, care te ajută să faci față atacurilor virușilor. De aceea, pe cât posibil, încearcă să consumi din plin ceapă și usturoi, pentru că sunt sănătate curată!

Ciuperci

Folosite de multe ori pentru a înlocui carnea din anumite preparate, delicioasele ciuperci sunt excelente pentru a remedia sau trata anumite afecțiuni. Printre beneficiile pe care consumul acestora le aduce organismului se află și faptul că ajută la creșterea producției celulelor albe din sânge, prin urmare ești mai bine apărat în fața infecțiilor.

Citrice

Citricele sunt o sursă bună de vitamina C, despre care toată lumea știe că este esențială pentru un sistem imunitar puternic. De asemenea, vitamina C se regăsește într-o cantitate apreciabilă și în ardei gras, pătrunjel, măceșe și cătină.

Cartofi dulci

Prea puțin folosiți în bucătăria românească tradițională, cartofii dulci sunt însă o adevărată bombă de sănătate pentru organism. Aceștia conțin multă vitamina A, cu ajutorul căreia organismul este mai bine apărat împotriva microbilor.

Ceai

Ceaiurile sunt și ele pe lista de alimente care nu trebuie să îți lipsească pentru o imunitate de fier. În special cel negru sau cel verde, pentru că, la fel ca în cazul ciupercilor, ajută la creșterea producției celulelor albe din sânge grație antioxidanților cunoscuți.  

Tu ce metode naturale folosești pentru a-ți crește imunitatea? Te așteptăm să ni le împărtășești și nouă, în secțiunea de comentarii!


O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)

Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *