Atenție la valorile mari ale glicemiei!

Valorile mari ale glicemiei nu trebuie ignorate, susțin specialiștii, deoarece sunt primul semn care ne face să ne gândim că am putea suferi de diabet în viitorul apropiat. Până atunci însă, recomandarea medicilor este reglarea valorilor acesteia, pentru a scădea riscul de a suferi de infecții, dar și de alte neplăceri.

Valori normale

Discutăm despre neplăcerile cauzate de valorile mari ale glicemiei, dar cu toate acestea nu toată lumea știe care sunt cele normale. Medicii diabetologi susțin că în mod normal, înainte de masă, glicemia nu trebuie să treacă de pragul de 100mg/dl, în timp ce la două ore după masă aceasta nu trebuie să depăşească 140mg/dl. În cazul în care te confrunți cu o valoare a glicemiei cuprinsă între 100 şi 126mg/dl înainte de masă şi între 140 şi 200mg/dl după masă arată, este mai mult decât posibil că avem de a face cu o tulburare a metabolismului glucidic care, de regulă, precede diabetul.

Cum se manifestă valorile mari ale glicemiei

Un mare semnal de alarmă dat de organism, și care te avertizează că diabetul s-a instalat în organismul tău se referă la valorile mari ale glicemiei, mai exact când avem de a face cu un nivel ce trece de 126mg/dl pe stomacul gol, sau mai mare de 200mg/dl oricând în timpul zilei. La valori mai mari de 300 mg/dl te poți confrunta cu stări de greață, iar vărsăturile apar atunci când glicemia trece de 360 mg/dl.

Ce poți face pentru a reduce glicemia

Există numeroase neplăceri pe care organismul le experimentează atunci când avem de a face cu valori mari ale glicemiei, de aceea medicii diabetologi recomandă în primul rând un stil alimentar sărac în glucide și carbohidrați. Astfel, numeroase alimente de bază, pornind de la pâine, seminţe, orez, cartofi și mergând până la fructe, legume, cereale şi paste făinoase sunt interzise, sau trebuie consumate în cantități limitate.  De asemenea, se recomandă prudență și în ceea ce priveşte aportul de zaharuri. Din acest motiv, multe persoane susțin că dieta ketogenică este mai bună pentru un bolnav de diabet, sau a unei persoane care vrea să își reducă în mod natural, acele valori mari ale glicemiei.

O mână de ajutor pentru tine

Ai auzit, desigur, de corpii cetonici, și știi că atunci când aceștia sunt prezenți în urină este un semn pozitiv în curele de slăbire, fiind dovada faptului că organismul consumă din depozitele de grăsimi corporale. În cazul diabetului este însă un semnal de alarmă, și de aceea se recomandă o acțiune imediată în sensul reglării glicemiei. Trebuie luate măsuri imediate sau contactat medicul.

De aceea, avem pentru tine o soluție, până ajungi la medic, și care se dovedește a fi de mare ajutor. Este vorba despre Pachetul promoțional Glicemic Suport + KETO-TEST gratuit, pe care îl poți găsi chiar aici și care are următoarele acțiuni:

• Adjuvant pentru menținerea glicemiei în limite normale;

• Stimulează funcționarea pancreasului;

• Ajută la regenerarea celulelor beta-pancreatice;

• Stimulent al metabolismului glucidelor;

• Îmbunătățește funcțiile sistemului circulator;

• Ajută la reducerea colesterolului și reglarea greutății corporale;

• Stimulent gastric și hepatic.

De asemenea, testele rapide pentru măsurarea nivelului corpilor cetonici din urină (cetonurie) reprezintă o modalitate comodă și extrem de utilă în monitorizarea dezechilibrului glicemiei în diabet și a procesului de ardere a grăsimilor corporale în curele de slăbire.

Alimente care îți pot scădea glicemia

De asemenea, poți încerca să-ți reglezi valorile mari ale glicemiei cu ajutorul unor alimente recunoscute ca având acest efect, și pe care le poți afla din rândurile următoare.

Prune

Suntem la mijlocul toamnei, așa că piețele sunt pline de prune. Profită și tu de acest dar al toamnei, pentru că prunele te ajută să scazi valorile mari ale glicemiei, dar și previn instalarea diabetului zaharat. Aceste delicioase fructe sunt și o sursă bună de fibre, dar și de numeroase vitamine din complexul B-urilor.

Portocale

Cine nu iubește portocalele? Le vei consuma și tu mult mai frecvent, de acum înainte, mai ales dacă știi că sunt o bună sursă de flavonoizi, carotenoide și pectine, care te ajută să scazi în mod natural glicemia. De asemenea, nu mai este nevoie să detaliem faptul că portocalele sunt o bună sursă de vitamina C, care te ajută să ai un sistem imunitar puternic.

Mere

Reglarea nivelului glicemiei se face ușor cu ajutorul merelor. Quercitina este un antioxidant aflat în coaja merelor și care reduce riscul de a suferi de diabet. Tot cu ajutorul merelor o parte din glucoză este eliminată prin urină, iar faptul că ele conțin o cantitate ridicată de fibre te scapă și de problemele presante legate de reglarea tranzitului intestinal.

Ceapă

Este, fără îndoială, alimentul cel mai folosit în bucătărie, și poți transforma asta în avantajul tău, pentru a reduce valorile mari ale glicemiei. Salate, preparate delicioase și chiar ceai, sunt metode diferite prin care consuma mai multă ceapă.

Quinoa

Cu ajutorul acesteia, sistemul tău cardiovascular este mult mai sănătos, scazi semnificativ riscul de a suferi de unele forme de cancer, iar scăderea valorilor ridicate ale glicemiei se face și cu ajutorul fibrelor conținute, precum și a magneziului, fiercului, potasiului, calciului și cuprului.

Fasole verde

Atunci când suferi de diabet, consumul de cartofi nu este cea mai bună alegere. Iar românii adoră cartofii, pe care îi folosesc drept garnitura perfectă la multe preparate din carne și pește. Mai bine renunță la ei și înlocuiește-i cu fasolea verde, care te va ajuta să ai o inimă sănătoasă și nici nu vei avea neplăceri cu valori mari ale glicemiei. În plus, are foarte puține calorii, ceea ce te va face să slăbești mai ușor.

Morcovi

Pentru a menține valorile insulinei în limite normale, se recomandă consumul de morcovi cruzi. Nicio problemă, pentru că se pot prepara salate delicioase și pline de vitamine cu ajutorul lor, așa că nu e deloc greu să reduci nivelul ridicat al glicemiei.

Pește gras

Acizii omega 3 din peștele gras (macrou, hering, sardine, somon, ton) sunt recunoscuți pentru faptul că ajută la buna funcționare a inimii și a creierului, dar și pentru că nu lasă valorile mari ale glicemiei să își facă de cap. Consumă regulat astfel de pește, iar organismul tău va fi unul mult mai sănătos.

Sparanghel

Deși românii nu îl folosesc prea des în preparatele lor, sparanghelul este o bună sursă de glutation, acel antioxidant care stabilizează nivelul de zahăr din sânge. Pentru aceasta, se recomandă consumul acestuia în salate, sau chiar și sub formă de ceai.

Tu cum procedezi atunci când vrei să îți reduci în mod natural acele valori mari ale glicemiei? Așteptăm cu nerăbdare să ne povestești experiența ta în secțiunea de comentarii.



O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *