Ce trebuie să mănânci pentru o inimă sănătoasă!

Atunci când suntem tineri, nu prea ținem cont de starea de sănătate, de felul în care anumite decizii pe le luăm ne pot influența starea de bine a organismului. Abia când ne confruntăm cu primele semne că viața noastră haotică ne-a afectat starea de sănătate începem să ne preocupăm mai mult de aceste aspecte. O inimă sănătoasă este ”motorul” care ne ține în putere, de aceea trebuie să avem grijă de buna funcționare a acesteia. Primul lucru de care trebuie să ținem cont este schimbarea stilului alimentar, sau măcar consumul unor alimente recunoscute pentru faptul că ajută la sănătatea sistemului cardiovascular.

Atenție și la valorile colesterolului ”rău”

Un stil alimentar dezordonat ne afectează starea de sănătate mai mult decât crezi. Dacă de regulă consumi multe prăjeli, fast-food, alimente procesate și semi-preparate, iar legumele și fructele proaspete nu prea se regăsesc în meniul tău, atunci cu siguranță vei a vea parte de valori crescute ale colesterolului ”rău”. Acest lucru înseamnă că pe pereții vaselor de sânge se vor depune grăsimi care te vor împiedica să ai o inimă sănătoasă. De aceea, ar fi bine să începi să consumi mai multe alimente cu reale beneficii în ceea ce privește sănătatea acesteia.

O inimă sănătoasă prin alimentație

Medicii cardiologi au alcătuit o listă cu alimente care pot fi consumate cu încredere atunci când îți dorești o inimă sănătoasă. Cele mai cunoscute dintre ele ți le prezentăm și noi în rândurile următoare.

Pește

Peștele este, fără îndoială, unul dintre cele mai sănătoase alimente, și de aceea ar trebui să nu îți lipsească din dieta ta pentru o inimă sănătoasă. Și, în mod surprinzător, peștele gras, cum este macroul, somonul, heringul sau tonul este cel mai indicat. Explicația este simplă: acest tip de pește este o bună sursă de acizi grași Omega 3, care te ajută să ții sub control nivelurile ridicate ale trigliceridelor sau ale colesterolului rău, care îți afectau sistemul cardiovascular.

Un mic ajutor este binevenit!

Dar ce te faci dacă pește nu este tocmai preferatul tău, sau poate chiar suferi de alergie? Nimic mai simplu, îți poți asigura doza zilnică necesară de Omega 3 pentru o inimă sănătoasă cu ajutorul unuia dintre cele mai bune suplimente alimentare de pe piață. Este vorba despre Omega 3-6, un supliment alimentar pentru starea de bine a sistemului cardiovascular, de la Equilibra, și pe care îl poți găsi chiar aici.

Un aport optim de acizi grași, împreună cu un stil de viață corect și o dietă controlată, susține funcționalitatea sistemului cardiovascular. Acizii grași EPA și DHA conținuți de acest supliment contribuie la funcționarea normală a inimii. Mai mult, DHA contribuie la menținerea funcțiilor normale a creierului și a vederii. Un efect benefic se obține cu un aport zilnic de 250 mg de DHA. Produsul conține, de asemenea, ulei de Borago officinalis, o sursă de acid gama-linoleic, GLA.

Ciocolată neagră

Ce ar fi viața fără ”ceva dulce”? Din păcate, se cam confirmă afirmația care ne amintește că dulcele ori ne îngrașă, ori ne îmbolnăvește. Din fericire, există și câteva mici excepții, iar una dintre acestea este și ciocolata neagră, cu un conținut de cacao de minim 60%. Beneficiile acesteia pentru sănătate sunt numeroase: reduce valorile mari ale colesterolului ”rău”, îți oferă energie și o stare de bine, scade valorile tensiunii arteriale. Așadar, dacă îți dorești o inimă sănătoasă, poți consuma ciocolată neagră, dar în porții mici, și doar de trei ori pe săptămână.  

Fructe de pădure

La o bună sănătate a inimii contribuie din plin și fructele de pădure. Acestea nu doar că îți reduc valorile mari ale tensiunii arteriale și ale colesterolului, dar au și puține calorii, așa că le poți folosi cu încredere și atunci când vrei să mai scapi de kilogramele în plus.

Nuci

Încearcă să nu mai mănânci atât de multă carne roșie, iar pe cât este posibil o poți înlocui cu nuci. Specialiștii susțin că în acest fel ai parte de o inimă sănătoasă, deoarece scazi cu aproape 20% riscul de a suferi un accident vascular. În plus, la fel ca și alimentele de mai sus, nucile îți țin sub control valorile mari ale colesterolului. Reține doar că se recomandă moderație în consumul lor, pentru că au destule calorii care îți pot da peste cap acul cântarului.

Ulei de măsline extravirgin

Se spune că dieta mediteraneană este cea mai bună pentru o inimă sănătoasă, iar acest stil alimentar este unul care conține, printre altele, și ulei de măsline. Doar o linguriță de astfel de ulei, consumat zilnic, poate fi amănuntul care face diferența, așa că nu trece nepăsător pe lângă el atunci când îl vezi pe rafturile magazinelor alimentare.

Avocado

Este alimentul perfect atunci când vine vorba despre sănătatea sistemului cardiovascular, iar beneficiile pe care consumul acestuia le aduce organismului sunt nenumărate. Înlocuiește untul din sandvișul de dimineață cu o pastă de avocado, sau adaugă-l în salată, smoothie sau unde mai dorești. Va fi delicios și sănătos.

Legume cu frunze verzi

Legumele cu frunze verzi nu trebuie să-ți lipsească pentru o inimă sănătoasă. Cu ajutorul lor scazi valorile mari ale tensiunii arteriale, îți îmbunătățești circulația, ai un risc mai mic de a suferi de afecțiuni cardiovasculare. Prin urmare, alege spanac, broccoli, fasole verde sau varză drept garnituri sănătoase, iar organismul tău se va simți mult mai bine.

Roșii

Printre alte substanțe nutritive pe care le conțin, roșiile au mult licopen, care te ajută să ai o inimă sănătoasă. Consumul regulat de roșii scade valorile ridicate ale colesterolului ”rău”, și îl ajută pe cel ”bun” să ajungă la un nivel care să fie folositor organismului. De asemenea, unele studii medicale au scos în evidență faptul că roșiile pot reduce riscul de a suferi un accident vascular cerebral.

Usturoi

Folosit mai mult pentru întărirea sistemului imunitar sau pentru a ”pune pe fugă” viermii intestinali, usturoiul se dovedește a fi un aliat de nădejde și în ceea ce privește sănătatea inimii. Alicina conținută de acesta contribuie la reducerea tensiunii arteriale, a colesterolului și inhibă formarea cheagurilor de sânge.

Sănătatea din farfurie!

Care este stilul tău alimentar și cum ți-a influențat sănătatea? Așteptăm răspunsurile tale în secțiunea de comentarii!



O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 2,33 din 5)

Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!


Tu cunoști beneficiile pentru sănătate ale uleiului de pește?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *