Descoperă metoda prin care îți menții sănătatea sistemului osos!

Indiferent de vârsta pe care o ai, cu siguranță trebuie să știi despre sănătatea sistemului osos faptul că este indispensabilă unui mod de viață activ

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, densitatea osoasă scade, motiv pentru care se instalează o boală degenerativă, numită osteoporoză. Aceasta determină oasele să devină subțiri și poroase, reducând forța osoasă și crescând riscul de fracturi. 

O alimentație bogată în calciu și vitamina D3 este vitală pentru a avea oase sănătoase și rezistente, însă nu mereu nivelurile acestor minerale și vitamine sunt optime în organism. Tocmai de aceea, specialiștii sugerează ideea conform căreia suplimentele alimentare rămân o variantă de luat în calcul. 

Prezent pretutindeni în natură, calciul are un rol esențial în sănătatea sistemului osos. Acesta din urmă asigură densitatea osoasă și funcționarea celulelor musculare/nervoase. Pe de altă parte, Vitamina D, denumita și “vitamina soarelui”, previne fracturile și fragilizarea oaselor, contribuind la asimilarea calciului. 

Statisticile arată că la fiecare 30 de secunde, un european are o fractură osoasă din cauza osteoporozei.  În rândul femeilor, osteoporoza cauzează mai multe zile de spitalizare decât afecțiuni precum cancerul de sân, infarctul miocardic sau diabetul. De dragul oaselor dumneavoastră, ar trebui să începeți chiar de astăzi un stil de viață care facilitează sănătatea sistemului osos.

Organismul nu produce calciu

Un aspect foarte important de reținut, spun medicii, este că organismul foloseşte ţesutul osos atât ca pe un o sursă de calciu, cât şi ca pe un depozit, pentru a menţine concentraţii constante de calciu în sânge, muşchi şi fluidele intercelulare.  

Echilibrul dintre resorbirea calciului din ţesutul osos şi depunerea acestuia se schimbă odată cu vârsta. Formarea de ţesut osos depăşeşte resorbirea de calciu în perioadele de creştere din copilărie şi adolescenţă, pe când, în cazul adulţilor, aceste procese sunt aproximativ egale.  

Pe măsură ce adulții se apropie de vârsta a treia, în special în cazul femeilor aflate în perioada post-menopauză, distrugerea de ţesut osos depăşeşte formarea de ţesut osos, ceea ce pune în pericol sănătatea sistemului osos.

Consecințele carenței de calciu

Aportul insuficient de calciu din alimentaţie şi suplimente nu are simptome evidente pe termen scurt. Nivelul de calciu din sânge este strict reglementat de către organism. Pe termen lung, însă, apare hipocalcemia, a cărei simptome includ amorţelile, crampele musculare, convulsiile, letargia, apetitul scăzut şi aritmiile cardiace. Dacă nu este tratată, deficienţa de calciu poate duce la deces. În timp, se produce osteopenia, care, necombătută, pune bazele osteoporozei. Riscul de fracturi osoase creşte, de asemenea, în special în cazul persoanelor în vârstă. 

Specialiştii consideră că există anumite grupe de populaţie care sunt expuse riscului de a avea un nivel scăzut de calciu, cu consecinţe negative pentru sănătatea sistemului osos, prima fiind cea a femeilor aflate la post-menopauză. Menopauza duce la pierderea de ţesut osos, deoarece scăderea producţiei de estrogen duce atât la creşterea procesului de resorbţie a ţesutului osos, cât şi la scăderea absorbţiei de calciu.  

O altă grupă de risc a populaţiei constă din persoanele cu intoleranţă la lactoză sau alergie la laptele de vacă. Pentru asigurarea unui aport optim de calciu, aceste persoane pot opta pentru suplimentele alimentare.

AR FI UTIL SĂ LUAȚI ÎN CONSIDERARE SUPLIMENTUL CALCIU+D3 DACĂ:

  • Aveți o dietă bogată în proteine sau cu conținut ridicat de sodiu, ceea ce vă poate determina corpul să elimine mai mult calciu; 
  • Aveți o stare de sănătate care limitează capacitatea corpului de a absorbi calciul, cum ar fi boala Crohn sau boala inflamatorie a intestinului; 
  • Aveți osteoporoză ;

Consecințele nivelului exagerat de calciu

La polul opus hipocalcimiei este starea cunoscută drept hipercalcemie. Un nivel prea ridicat al calciului în sânge poate cauza probleme de sănătate precum insuficienţa renală, calcifierea ţesutului sanguin, hipercalciuria şi pietrele la rinichi. 

De asemenea, un nivel excesiv al calciului poate interfera şi cu absorbţia fierului sau zincului. Este, deci, important să ne monitorizăm periodic nivelul calciului în sânge şi, în cazul în care acesta depăşeşte semnificativ nivelul optim pentru grupa noastră de vârstă şi alte condiţii specifice, să ne adresăm specialiştilor, pentru a stabili împreună un plan eficace de acţiune. 

Tu cum ai grijă de sănătatea sistemului ososAșteptăm cu interes să ne povestești prin intermediul unui comentariu! 


Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *