Câteva motive pentru care să alegi dieta ketogenică!

Ți-ai propus să slăbești frumos și eficient, dar cu toate acestea nu prea ai cum să ajungi la un nutriționist pentru un plan alimentar personalizat. Și atunci, ce faci? Procedezi ca mai toată lumea și cauți pe internet diete ușor de ținut, dar care promit că te scapă și de kilogramele în plus. Nu mai căuta, avem noi o soluție pentru tine: dieta ketogenică. Trebuie doar să ai puțină răbdare și îți vom prezenta cele mai bune argumente pentru care să alegi dieta ketogenică.

Puțini carbohidrați, dar multe grăsimi

Poate fi oarecum surprinzător că se poate slăbi cu această dietă, deoarece este una care promovează consumul de grăsimi și nu un stil alimentar care te îndeamnă să consumi o foaie de salată la trei zile și în rest să bei doar apă. Consumul de carbohidrați este redus, iar dacă stai și analizezi puțin, îți dai seama că ai toate motivele pentru care să alegi dieta ketogenică.

Cetonele, sursă de energie

În cazul dietei ketogenice, sursa de energie sunt cetonele, ceea ce face ca pierderea kilogramelor să nu mai fie o problemă atât de mare. Dar, cum se întâmplă acest lucru? Pentru că în cazul dietei ketogenice consumul de carbohidrați este redus, organismul intră în starea de cetoză. Nu este nimic complicat, este doar un proces natural, prin care organismul se adaptează pentru a supraviețui în cazul în care aportul alimentar este redus. În această stare, prin scindarea grăsimilor la nivelul ficatului are loc producerea de cetone. Organismul va începe să le folosească pentru a avea energie, iar acest lucru duce la pierderea în greutate.

Importanța măsurării corpilor cetonici

Pentru că se consumă extrem de puțini carbohidrați, corpul trece printr-o perioadă de adaptare, în care produce corpi cetonici. De aceea, ar fi utilă măsurarea acestora. Una dintre cele mai bune metode prin care se poate determina nivelului de corpi cetonici în urină este folosirea de teste rapide, Keto-Test, și care pot fi găsite aici. Cu ajutorul lor, testarea poate fi făcută chiar acasă, fără să mai fii nevoit/ă să te prezinți la un laborator de analize medicale. Aceste teste reprezintă atât o modalitate comodă și extrem de utilă în monitorizarea dezechilibrului glicemiei în diabet, dar și a procesului de ardere a grăsimilor corporale în curele de slăbire.

De ce să alegi dieta ketogenică?

Există numeroase beneficii pe care acest stil alimentar le aduce organismului, și chiar s-a demonstrat, prin numeroase studii medicale, că multe afecțiuni sunt sensibil ameliorate cu ajutorul ei. De aceea, în rândurile de mai jos, îți vor prezenta doar câteva motive pentru care să alegi dieta ketogenică.

Obezitate

Primul beneficiu al acestei diete despre care vorbim este faptul că te ajută să ții sub control kilogramele în plus. Slăbirea se produce frumos, kilogramele se ”topesc”, și cel mai important, nu ai niciun moment impresia că ții o dietă, pentru că nu ai senzația de foame.

Reglarea nivelului glicemiei

În urma unor studii medicale, s-a observat că acele persoane care urmau dieta ketogenică au avut parte de o reducere a nivelului glicemiei, efect dat, evident, de aportul redus de carbohidrați. De aceea, dacă aveai nevoie de încă un motiv pentru care să alegi dieta ketogenică, ți-l oferim acum: este excelentă pentru preveni sau ține sub control diabetul zaharat.

Îmbunătățește activitatea cerebrală

Cetonele sunt un excelent ”combustibil” pentru creier, de aceea dacă alegi dieta ketogenică, fie doar pentru a slăbi, vei mai avea parte de un efect benefic al acesteia: se îmbunătățește activitatea cerebrală, te ajută să te concentrezi mai bine, iar performanțele psihice au și ele parte de un salt important.

Epilepsia poate fi controlată

Dieta ketogenică nu este o ”fiță” de ultimă oră. Ea a fost folosită la începutul secolului trecut pentru a însoți terapia copiilor care sufereau de epilepsie, iar rezultatele s-au dovedit a fi unele excelente. Cu acest stil alimentar, s-a observat că era nevoie de mai puține medicamente. Rezultate bune s-au obținut și în cazul adulților care sufereau de această afecțiune.

Reduce colesterolul și tensiunea arterială

Cei care urmează dieta ketogenică au valori mai mici ale trigliceridelor și ale colesterolului. Cu adevărat surprinzător, dacă ne gândim că este o dietă care promovează un stil alimentar bogat în grăsimi.

De asemenea, scăderea valorilor tensiunii arteriale se numără printre beneficiile acestei diete.

Te scapă de acnee

Ce femeie nu-și dorește un ten frumos, fără imperfecțiuni? Din păcate, multe dintre urmașele Evei au probleme dermatologice, cea mai întâlnită fiind acneea. Cu ajutorul dietei ketogenice are loc reducerea leziunilor și inflamației pielii. Altfel spus: adio acnee!

Alimente permise

În cadrul dietei ketogenice sunt permise mai multe alimente. Astfel, se poate consume carne – pește, carne de vită, miel, pasăre, ouă; legume – de preferat spanac, varza kale, broccoli, conopidă; lactate cu conținut ridicat de grăsimi: anumite brânzeturi, smântână, unt; nuci și semințe; avocado și fructe cu conținut glicemic scăzut; ulei de cocos.

Alimente interzise

Sunt total interzise anumite produse precum cerealele – grâu, porumb, orez; zahăr, miere, agave, sirop de arțar, fructele cu un conținut glicemic mare, cartofii.

Reacții adverse

Chiar dacă în general este bine tolerată de organism, atunci când alegi dieta ketogenică te poți confrunta și cu unele reacții adverse ale organismului. Nu trebuie să intri în panică, sunt perfect normale, și reprezintă doar o reacție a organismului tău ca urmare a trecerii la starea de cetoză.

Mici probleme intestinale

Pentru că în cadrul dietei ketogenice nu prea se consumă fibre, este posibil să ai unele probleme cu scaunul, în sensul că vei experimenta câteva episoade de constipație. Din contră, alte persoane vor avea parte de efectul advers. Pentru a le preveni, se recomandă consumul legumelor care conțin multe fibre, verdețuri proaspete și semințe.

Halenă

Atunci când grăsimile încep să fie consumate pe post de combustibil, organismul începe să producă acetonă. Aceasta va duce, la unele persoane, la respirație urât mirositoare, la fel și o transpirație… mai abundentă și cu un iz ceva mai neplăcut. Este semnul că începi să slăbești! Sau, poate te numeri printre persoanele mai norocoase care deși slăbesc, nu au parte de această reacție adversă mai puțin plăcută.

Deshidratare

Este posibil ca la începutul dietei să observi că aceasta are un puternic efect diuretic, ceea ce duce la o deshidatare destul de rapidă. De aceea, dacă întâmpini neplăceri gen greață, dureri de cap, confuzie și oboseală, atunci acordă o mai mare importanță hidratării!

Amenoree

În cazuri mai rare, unele femei care au urmat dieta ketogenică, s-au confruntat cu un amenoree, adică lipsa menstruației mai mult de 3 luni. În aceste cazuri, soluția este să se suplimenteze numărul de carbohidrați cu până la 75-150 grame pe zi, până la normalizarea ciclului menstrual.


Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *