Valeriana, induce somnul liniștit și relaxarea nu întârzie!

Valeriana (Valeriana officinalis) este o specie de plante erbacee perene din familia Valerianaceae. Preparatele din rizom (ceai, tinctură, extract uscat), administrate intern și extern (băi), sunt indicate în stări de agitație,pentru a induce somnul liniștit și pentru aritmii cardiace de natură nervoasă.(1)

Cum funcționează?

Încă din 2008 cercetătorii au descoperit faptul că nivelul de acid gama amino butiric (GABA) este în strânsă legătură cu calitatea somnului, stări de anxietate sau depresie.(2)

Valeriana a fost studiată de-a lungul timpului și s- a observat faptul că aceasta, prin conținutul său de substanțe, regleză funcția GABA astfel impulsurile trimise catre sistemul nervos sunt și ele reglate.

Din cauza stresului cronic acut nivelul GABA scade și astfel devenim predispuși unor afecțiuni precum anxietatea, insomnii, căderi nervoase.

Se pare ca extractul de rădăcină de Valeriana inhiba procesul GABA și astfel este obținut acest efect de calmare și somn liniștit pe cale naturală. Alprazolamul spre exemplu are aceleași proprietăți, cu toatea acestea s-a observat faptul că provoca dependență și dăcă nu este luat cu atenție poate înrăutăți situația!

Rădăcina de valeriană conține, de asemenea, antioxidanți și linarina, care au proprietăți sedative și care îmbunătățesc somnul.

Valeriana induce somnul liniștit

Valeriana este o plantă medicinală binecunoscută, cu o istorie lungă de utilizare în lume, cu efecte benefice asupra GABA.

Nu este de ascuns descoperirea faptului că o singură doză de valeriană le-a permis oamenilor să obțină un somn profund mult mai repede. În plus, timpul petrecut în somnul profund a crescut în decurs de 14 zile de la administrarea valeriei.

Valeriana nu provoacă modificări adverse în ADN și nici nu interferează cu terapia cancerului la pacienții care o iau pentru a ameliora anxietatea și a promova somnul. Se pare că aceasta nu afectează performanțele mentale sau fizice atunci când este utilizat conform indicațiilor.

Un studiu nu a găsit nicio diferență în timpul reacției de dimineață, de vigilență sau concentrare la persoanele care au luat valeriană cu o seară înainte.

Valeriana te scapă de anxietate

Rezultatele mai multor cercetători au arătat că a existat o reducere semnificativă a comportamentului anxios când pacienților le-a fost administrat extractul de valeriană sau acidul valerenic.

Pe lângă scăderea anxietății, rădăcina valeriană poate ajuta și în afecțiuni cronice caracterizate prin comportamente anxioase, cum ar fi tulburarea de anxietate generalizată sau tulburarea obsesiv-compulsivă.

Un studiu din 2002 arată rezultatele testării a 31 de pacienți adulți ce sufereau de astfel de afecțiuni. Rezultatele sunt clare și triumfătoare, însă au urmat mai multe studii pentru a stabiliza aceast rezultat.

Dacă știi ca ai probleme cu somnul sau deja nu mai faci față stresului, această plantă îți poate aduce echilibrul mult visat.

Nu ezita să lași un comentariu mai jos, cu problema pe care o ai, și noi vom încerca să răspundem în timp util.

Lasă un vot ca să știm daca ti-a plăcut acest articol! Multă sănătate!


O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *