Remedii naturale pentru a reduce nivelul de colesterol

Stilul de viață dezordonat, sedentarismul, vârsta, abuzul de medicamente sunt doar câteva dintre motivele care duc la niveluri crescute ale colesterolului. Și, de aici și până la apariția unor afecțiuni cardiovasculare nu mai este decât un singur pas. De aceea, dacă și tu te numeri printre cei care își doresc o viață cu adevărat sănătoasă, începe chiar acum să faci o schimbare și să ții sub control nivelul de colesterol.

Medicamentele clasice au prea multe efecte adverse

Din păcate, foarte multe persoane, chiar și tinere, se plâng că au un nivel de colesterol ”rău” ridicat, și nu știu ce să facă. Evident, apelarea la un medic specialist este primul pas, pentru o evaluare corectă a situației. Însă, deși există numeroase medicamente alopate care ”promit” că reduc nivelul de colesterol din organism, adevărul este că acestea au numeroase efecte adverse, nu tocmai plăcute. De aceea, venim cu câteva sugestii, câteva remedii naturale, care au același efect, dar fără acele reacții adverse care pot dăuna organismului.

Suplimente naturale pentru un nivel de colesterol optim

Există, în cadrul magazinelor cu produse farmaceutice naturiste numeroase suplimente alimentare despre care producătorii dau asigurări că sunt cele mai bune de pe piață. Oferta este una generoasă, dar dacă vrei calitate, la un preț pe măsura buzunarului tău, poți verifica și sugestia noastră de aici. Este vorba despre un supliment alimentar de la Equilibra, care conține extract fermentat de orez roșu. În China se obține prin fermentarea orezului roșu o drojdie ce poartă denumire de Monascus, iar cercetările medicale au arătat că aceasta conține substanța numită Monacolin K, cu proprietăți asemănătoare medicamentelor care conțin statine. Monacolin K contribuie la obținerea un nivel de colesterol optim pentru organismul tău.

Lămâia nu trebuie să îți lipsească

Lămâia se dovedește nelipsită din coșul cu fructe al românilor, deoarece poate fi folosită atât pentru a da un gust aparte anumitor preparate, dar și pentru faptul că este o bună sursă de vitamine, minerale și nutrienți care te ajută să tratezi anumite afecțiuni.

Dar, ce știai despre faptul că banala lămâie te ajută și atunci când vine vorba despre reglarea valorilor mari ale colesterolului? Tot ce trebuie să faci este ca, de două ori pe zi, dimineața și seara, să consumi un amestec alcătuit din zeamă de lămâie și lămâie fiartă. Nu ai înțeles? Nicio problemă, îți explicăm chiar acum. Ai nevoie de două lămâi. Storci zeama uneia, iar pe cea de-a doua o tai felii și o pui la fiert. După ce coaja s-a înmuiat, se oprește focul, se strecoară și lichidul astfel rezultat se amestecă bine cu zeama primei lămâi. Dacă ți se pare că este prea acru pentru gustul tău, poți adăuga puțină miere. Ca un bonus, vei reuși să scapi și de câteva kilograme în plus!

Boabe de muștar, pentru un nivel de colesterol bun

Ce părere ai de boabele de muștar? Probabil că le foloseai deja în gospodărie, atunci când preparai borcanele cu castraveți murați în oțet pentru iarnă.

Cu toate acestea, boabele de muștar se dovedesc a fi un bun aliat atunci când vrei să mai reduci nivelul de colesterol. Nu este nimic complicat, tot ce trebuie să faci este să înghiți o lingură de boabe de muștar, cu puțină apă, înainte de mesele principale. Urmează acest tratament timp de trei luni, după care du-te să îți reface analiza. Vei fi plăcut surprins/ă de valoarea colesterolului!

Soia? Da, vă rog!

Românii încep să înțeleagă că o alimentație sănătoasă înseamnă enorm pentru sănătate. De aceea, mulți dintre ei decid să consume mai multe fructe și legume, să renunțe la proteinele animale și rezultatele pozitive nu întârzie să apară. Un aliment des consumat este și soia, care printre alte beneficii pe care le aduce organismului, îl are și pe cel că ajută mult la scăderea nivelului colesterolului. Un pahar cu lapte de soia consumat dimineața este tot ce trebuie să faci dacă și tu te confrunți cu această problemă.

Alege uleiurile sănătoase

Uleiul de măsline, sau cele de pește, in sau cânepă intră în categoria grăsimilor ”bune”, care te ajută să ții nivelul de colesterol în limite normale. Poți să consumi mai mult ulei de măsline, să iei suplimente pe bază de ulei de pește, sau chiar să înlocuiești carnea roșie din alimentația ta cu o porție sănătoasă de pește. Vei simți diferența! În bine, evident!

Mai multă ceapă, mai mult usturoi

Chiar dacă multă lume le evită, din cauza mirosului lor nu prea plăcut, adevărul este că usturoiul și ceapa sunt de neînlocuit atunci când vine vorba despre starea de bine a organismului tău. Îți fortifică sistemul imunitar, îți întăresc inima, te scapă de viroze și da, te ajută să îți ții nivelul de colesterol la valorile normale. Și, hai să fim serioși, orice mâncare este mai bună cu multă ceapă și… un cățel, doi de usturoi ”aruncați” în tigaie!

Nu uita de anghinare!

Nu puteam vorbi despre reglarea nivelului de colesterol fără a aminti și de anghinare, cea care se dovește o plantă cu adevărat miraculoasă la acest capitol. De asemenea, rezolvă și problemele cauzate de ficatul gras. O poți consuma cum dorești: sub formă de ceai, capsule sau tincturi.

Recomandări pentru… controlul colesterolului

Medicii specialiști sunt de părere că lupta pentru un nivel de colesterol normal, lupta trebuie începută în… bucătărie. Cu doar trei recomandări, care trebuie însă urmate, vei reuși și tu să îți aduci la normal valorile crescute ale colesterolui.

”Uită” de grăsimi

Da, știm, sunt delicioase preparatele la care adaugi un cubuleț de unt sau o lingură de smântănă, dar problema este că dau peste cap nivelul de colesterol. Învață-ți papilele gustative să ”uite” de grăsimi, și începe să gătești mai mult la abur, fiert, fript sau la cuptor. Le poți oferi un gust aparte preparatelor prin îmbunătățirea lor cu felii de lămâie, usturoi, verdețuri proaspete.

Evită produsele lactate integrale

Renunță mai bine la produsele lactate integrale, și îndreaptă-ți atenția către cele degresate și semidegresate. Ar fi bine ca grăsimile saturate să nu depăşească 2%, dacă vrei să nu ai probleme cu colesterolul.

Mai mult pește

Consumă pește de două-trei ori pe săptămână și vei vedea cum organismul tău are parte numai de lucruri bune. Nu doar că îți vei ține sub control nivelul colesterolului, dar și inima și creierul îți vor funcționa mai bine.

Tu ce faci ca să îți ții colesterolul sub control? Așteptăm sugestiile tale în secțiunea de comentarii.


Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 3,00 din 5)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *