Remedii naturiste pentru un tranzit intestinal lent

Fiecare persoană este caracterizată, printre altele, de propriul stil de viață, care include și regimul alimentar. Prin urmare, un tranzit intestinal corect este de multe ori, un obiectiv greu de atins. Și nu puține sunt persoanele care se plâng că suferă din cauza neplăcerilor constipației, dar cu toate acestea nici nu fac prea multe pentru a scăpa în mod natural de această presantă problemă.

Află cauzele problemei

După cum spuneam ceva mai sus, majoritatea oamenilor preferă să scape de constipație cu ajutorul medicamentelor cu efect laxativ, și sunt prea puțini cei care încearcă metode naturale, care nu afectează echilibrul organismului.

Înainte de vedea care sunt metodele naturale recomandate în caz de probleme cu tranzitul intestinal, este bine să fie identificate cauzele care au dus aici. De regulă este vorba despre un stil alimentar total haotic, nu faci suficientă mișcare, ignori faptul că trebuie să te hidratezi în mod corect, stres, abuz de anumite medicamente. De aceea, toți medicii recomandă în caz de tranzit intestinal lent schimbarea stilului alimentar, mai multă mișcare și să nu uităm de cei doi litri de apă care trebuie băuți zilnic.

Recomandări pentru a favoriza tranzitul

Dacă nu este vorba despre o constipație cronică, caz în care se impune de urgență vizita la un medic specialist, pentru episoadele rare de tranzit intestinal lent există mai multe recomandări care te pot ajuta să scapi de problemă.

Consumă multe fructe uscate

Fructele uscate sunt foarte eficiente în caz de constipație. Te poți folosi de smochine, prune, curmale și stafide, care sunt recunoscute pentru efectul lor laxativ rapid. Tranzitul intestinal va fi rezolvat foarte ușor cu ajutorul lor, așa că poți consuma cu încredere.

Suplimente naturale

Nu te repezi din prima la medicamentele cu efect laxativ de pe rafturile farmaciilor. Mai bine încearcă varianta naturală a acestora, niște suplimente care nu au efectele adverse ale pastilelor clasice. Am găsit aici un supliment alimentar de la Equilibra pentru reglarea tranzitului intestinal și a motilității gastrointestinale. Potrivit specialiștilor care l-au creat, dacă hrana omului este săracă în fibre vegetale se ajunge la constipație. Omul modern mănâncă prea multe alimente rafinate, iar acestea micșorează motliitatea colonului, adică mișcările peristaltice ce împing bolul alimentar sunt încetinite. Extractele din plantele prezente în comprimatele  acestui supliment natural au rolul de a accelera mișcările intestinelor și eliminarea materiilor fecale.

Leguminoasele, o sursă bună de fibre

Probabil știi și tu deja ca fibrele sunt cheia succesului atunci când vine vorba despre remedierea unor probleme referitoare la un tranzit intestinal lent. De aceea, o bună metodă de a-i oferi organismului fibrele de care nevoie ar fi să consume mai multe leguminoase. În această categorie intră mazărea, fasolea uscată (fasolea roşie, albă, neagră), linte (verde, roşie, neagră). Începe să le consumi frecvent și vei observa că nu ai să te mai confrunți atât de des cu episoade neplăcute de constipație.

Fulgi de ovăz la micul dejun

Probabil și tu erai genul care râdea de persoanele care consumau un mic dejun din care nu lipseau fulgii de ovăz. Poate ar trebui să nu mai fii chiar atât de ”încuiat” referitor la această variantă, deoarece fulgii de ovăz, consumați dimineața, îți garantează un scaun regulat. Pentru un mic dejun sănătos și considerat o adevărată bombă de sănătate, înmoaie fulgii de ovăz în iaurt, adaugă și câteva fructe proaspete și e perfect. Sănătate într-un bol!

Varză murată, tratamentul săracului

Beneficiile consumului de varză murată pentru organism sunt extrem de numeroase. Aceasta își dovedește eficiența și în ceea ce privește reglarea tranzitului intestinal, pentru că este o bună sursă de fibre naturale. Cu ajutorul ei, digestia este mult îmbunătățită, și te vei convinge și tu destul de rapid că ”tratamentul săracului” este unul foarte eficient pentru problema ta.

Mierea are efect purgativ

Unul dintre cele mai cunoscute remedii naturale atunci când te confrunți cu un episod de constipație este și mierea. Tot ce trebuie să faci este ca în fiecare dimineață, pe stomacul gol, să consumi o linguriță de miere. Efect garantat!

Spanacul, indicat și în constipație cronică

Spanacul, alimentul preferat al lui Popeye Marinarul, este excelent în caz de tranzit intestinal lent. De fapt, cam toate legumele verzi au această proprietate, așa că poate ar trebui să le consumi mai des. În plus, cu ajutorul lor vei mai scăpa și de acele kilograme în plus care îți puneau probleme. Revenind la spanac, vrem doar să mai adăugăm că acesta este foarte eficient și atunci când vine de tratarea constipației cronice.

Ulei de măsline înainte de culcare

Toată lumea știe că uleiul de măsline este esențial pentru o stare bună de sănătate. Preferat de cei care adoră bucătăria mediteraneană, uleiul de măsline poate fi folosit cu succes și pentru a regla problemele cu un tranzit intestinal lent. Remediul este simplu, și tot ce trebuie să faci este ca, înainte de culcare, să bei un pahar de lapte călduț în care ai amestecat și două lingurițe de ulei de măsline. Dimineață vei observa efectul.

Lămâia curăță colonul

O metodă bună de a curăța colonul de toxine este ca în fiecare dimineață să bei un pahar de apă caldă peste care ai turnat sucul stors de la o lămâie. Vei observa rapid beneficiile acestui amestec pentru organismul tău, în sensul că vei slăbi câteva kilograme, vei avea un tranzit intestinal regulat, pielea va fi mult mai sănătoasă, iar sistemul imunitar mult mai puternic.

Cafeaua are efect laxativ

Dacă adori o ceașcă de cafea dimineața, atunci acesta este remediul perfect pentru tine. Se știe că această delicioasă băutură are un efect laxativ atunci când este consumată dimineața, în cantități rezonabile. În caz contrar, riști să te confrunți cu efectul opus, pentru că excesul de cafea te deshidratează rapid.

Mai multă apă

Simpla apă este excelentă pentru a preveni neplăcutele episoade de constipație. Cea mai simplă metodă de a te detoxifia presupune să bei 8 pahare cu apă călduță pe zi, și nu uita și de ceva exerciții fizice. Este atât de simplu, încât nu vei mai apela la nicio altă metodă, pentru că sigur vei reuși cu aceasta.

Tu ce alte metode naturale știi pentru tranzit intestinal lent? Le așteptăm în secțiunea de comentarii, pentru a le discuta împreună.


Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (3 voturi, medie: 3,00 din 5)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *