5 motive ca să alegi dieta mediteraneană

Dieta mediteraneană este considerată una dintre cele mai sănătoase, și mulți specialiști consideră că beneficiile sale pentru starea de bine a organismului sunt demonstrate prin numeroase studii medicale.

Dieta mediteraneană, bazată pe ulei de măsline

Alimentul cel mai cunoscut, folosit mult în dieta medideraneană, este uleiul de măsline. De fapt, uleiul de măsline este considerat un super-aliment, cu numeroase beneficii pentru sănătate, iar faptul că în cadrul acestei diete se recomandă consumul lui, nu poate fi decât un mare plus.  

Afecțiuni remediate cu dieta mediteraneană

Există numeroase afecțiuni care pot fi prevenite, ameliorate și chiar tratate, cu ajutorul oferit de dieta mediteraneană. Faptul că se încurajează consumul de pește, cereale integrale, multe legume, ba chiar și câte un pahar de vin, fac pe multă lume să îmbrățișeze dieta mediteraneană, pentru că poate deveni chiar un stil de viață.

Te scapă de kilogramele în plus

Kilogramele în plus vin ”la pachet” cu multe alte probleme de sănătate, și de aceea medicii ne recomandă de multe ori să reducem greutatea corporală dacă vrem să observăm și o îmbunătățire a stării de sănătate. Dar cum numai simpla idee de regim de slăbit face să ni se strângă stomacul și să respingem orice idee, atunci poate ar fi bine să ne îndreptăm atenția către dieta mediteraneană.

Această dietă înseamnă mai mult decât pierderea kilogramelor în  plus, poate reprezenta un adevărat stil de viață. Pe parcursul ei organismul nu este privat de nutrienții și vitaminele de care are nevoie, nu este restrictivă și, mai mult, se slăbește așa cum trebuie: treptat, dar fără efectul de yo-yo.

Reduce riscul apariției diabetului

Persoanele care suferă din cauza diabetului zaharat au, de regulă, o listă cu alimente care pot fi sau nu consumate. Poate părea ceva dificil, până în momentul în care realizezi că de fapt, dieta mediteraneană este perfectă în acest caz.

Mai mulți specialiști de la Universitatea din Valencia sunt de părere că dieta mediteraneană este cea mai bună soluție pentru bolnavii de diabet zaharat, deoarece se consumă puține grăsimi, sunt permise cerealele integrale, este încurajat consumul de legume, ierburi aromatice și ulei de măsline, cu toate recunoscute pentru faptul că previn această afecțiune sau, în cazul în care s-a instalat deja, țin sub control nivelul glicemiei.

Glicemic Suport, pentru reglarea nivelului de zahăr

Da, într-adevăr, dieta mediteraneană se dovedește un aliat de nădejde, dar uneori ai nevoie de încă o mână de ajutor pentru reglarea nivelului de zahăr din sânge. Aici intervine Glicemic Suport, un supliment alimentar natural, care poate fi găsit chiar aici și care:

• Este un excelent adjuvant pentru menținerea glicemiei în limite normale;

• Stimulează funcționarea pancreasului;

• Ajută la regenerarea celulelor beta-pancreatice;

• Stimulent al metabolismului glucidelor;

• Îmbunătățește funcțiile sistemului circulator;

• Ajută la reducerea colesterolului și reglarea greutății corporale;

• Stimulent gastric și hepatic.

Afecțiunile cardiovasculare sunt ținute sub control

Un alt beneficiu al dietei mediateraneene este și faptul că îți țin inima sănătoasă. Faptul că se consumă mult pește și ulei de măsline, multe verdețuri și legume, nu poate fi decât un mare avantaj pentru sistemul cardiovascular. Cele cinci porții de legume recomandate zilnic trebuie să fie literă de lege în acest caz.

O minte sănătoasă

Dar ce ar fi un corp sănătos fără o minte la fel de ageră? Din fericire, dieta mediteraneană se dovedește de mare ajutor și în acest caz. Cu ajutorul ei, funcția cognitivă este mult îmbunătățită, memoria este mult mai bună, iar capacitatea de a învăța lucruri noi are parte și ea de un imbold, cel de care chiar avea nevoie.

Prin consumul de oleaginoase, precum alunele, nucile, semințele, migdalele, castanele, semințele de susan, pline vitamine, minerale și omega-3, creierul are parte de hrana de care are nevoie. Tot pentru creier se recomandă și consumul de legume verzi, pline de vitamina C și antioxidanți.

Oase puternice

O dată cu înaintarea în vârstă, oasele nu mai sunt la fel de puternice, și de aceea riscul de a suferi fracturi osoase sau alte afecțiuni neplăcute este mult mai mare. Din fericire, dacă se alege dieta mediteraneană, oasele își vor primi calciul de care au nevoie pentru a fi puternice și rezistente, iar riscul despre care aminteam este mult mai mic.

Principiile dietei mediteraneene

Este aproape o impietate să vorbești despre dieta mediteraneană ca despre una care doar te scapă de kilogramele în plus. Este un stil de viață, un plan alimentar care presupune consumul de cereale integrale, ulei de măsline, fructe, legume, leguminoase, nuci, ierburi și mirodenii. Proteinele animale preferate sunt peștele și fructele de mare, dar nu este neglijată nici carnea de pasăre, vită sau curcan.

Grăsimi sănătoase

Dieta mediteraneană nu presupune renunțarea la grăsimi, doar că este încurajat consumul celor sănătoase. Uleiul de măsline nu trebuie să lipsească, iar la capitolul grăsimi sănătoase sunt incluse fructul de avocado, nucile și peștele gras cum ar fi somonul și sardinele. Acestea sunt și o sursă de acizi grași Omega-3, excelenți pentru o inimă și o minte sănătoasă.

Alimente recomandate

În dieta mediteraneană, baza sunt legumele, iar dintre acestea sunt preferate roșiile, varza kale, broccoli, spanac, morcovi, castraveți, ceapă. De asemenea, dacă nu sunt alte contraindicații, fructe proaspete, precum mere, banane, smochine, curmale, struguri, pepeni nu ar trebui să lipsească.

Consumul crescut de leguminoase, precum fasole, linte, dar și fructe oleaginoase și semințe, cum ar fi migdale, nuci, semințe de floarea-soarelui și semințe de dovleac etc. se află pe lista de alimente recomandate.

Mai puține dulciuri

În dieta mediteraneană dulciurile nu sunt prea prezente, dar cu atâtea fructe proaspete, cine mai simte nevoia de o felie de tort zilnic? Poți să ”calci strâmb” o dată la nu știu cât timp, dar vei observa că nu mai ai acea poftă de ”ceva dulce” ca înainte.

Brânză, pește și ouă

Dintre produsele lactate, brânza și iaurtul sunt chiar indicate, iar la ouă, chiar ai mână liberă. Poți alege care îți sunt pe plac, cele de găină, de prepeliță, sau chiar și de rață.

După cum spuneam, la pește ai ”dezlegare”, chiar și la carne de pasăre, dar mai puțină carne roșie.

Evită băuturile carbogazoase

Pentru un stil de viață cu adevărat sănătos, renunță la băuturile carbogazoase și bea mai multă apă. Chiar și un pahar de vin pe zi nu face deloc rău și nici nu contravine principiilor dietei mediteraneene.

Nu uita de mişcare!

Pentru o viață cu adevărat sănătoasă, nu uita și de mișcare. Fă zilnic măcar jumătate de oră de mișcare și vei observa diferența. Nu doar că vei scăpa mai ușor de kilogramele în plus, dar și nivelul stresului nu va mai fi atât de mare, iar întreg organismul tău va fi mult mai sănătos!



Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (Nu există încă evaluări)



Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *