Melatonina, pentru ca problemele cu somnul să dispară

Problemele cu somnul nu îți dau pace? Simți că ești agitat și parcă nimic nu reușește să te facă să te simți mai bine? Sunt doar câteva dintre simptomele prin care organismul tău te anunță că lucrurile nu merg tocmai bine pe acolo și are nevoie de ajutor pentru a-și menține bioritmurile naturale.

Suplimente naturale, pentru o stare de bine

Specialiștii sunt de părere că problemele de somn pot fi rezolvate și cu ajutorul unor suplimente naturale, care nu creează dependență. Un astfel de produs este și Melatonina, un supliment alimentar pentru insomnie, bună dispoziţie și stare de bine, dar și un bun antitumoral, și care poate fi găsit chiar aici.

Cu toate acestea, beneficiile acestui supliment sunt mult mai numeroase, iar dintre ele menționăm câteva:

• Ajută la întârzierea proceselor de îmbătrânire ale organismului, crește longevitatea;

• Efect de calmare a sistemului nervos și relaxare fără a induce stări de somnolență sau toropeală;

• Asigură un somn profund și odihnitor, combate insomniile;

• Administrarea de melatonină poate duce la stoparea proceselor mutagene induse de substanțele cancerigene;

• Este unul dintre cei mai puternici antioxidanți, diminuează distrugerile provocate de radicalii liberi;

• Ajută la încetinirea sau întârzierea dezvoltării unor maladii și a unor procese degenerative;

• Îmbunătățește funcțiile sistemului imunitar;

• Reglează și revitalizează sistemul endocrin, cu efecte în îmbunătățirea vieții sexuale;

• Ajută organismul să se adapteze la schimbările de mediu, datorită efectului adaptogen.

Problemele cu somnul devin o amintire

În ultima perioadă, beneficiile melatoninei în rezolvarea tulburărilor de somn au fost demonstrate prin multe studii medicale. Spre deosebire de alte produse similare, aceasta nu creează dependență, iar în urma folosirii ei organismul nu experimentează și alte efecte adverse asociate de regulă cu consumul de medicamente pentru probleme cu somnul.

Beneficii ale melatoninei

Oamenii de știință au studiat melatonina și au ajuns la concluzia că aceasta are numeroase beneficii pentru organism.

Reducerea simptomelor cauzate de schimbarea fusului orar

Numeroase persoane experimentează stări neplăcute atunci când călătoresc în alte zone de pe Glob, cu alt fus orar. Aceștia au afirmat că nu mai au aceeași stare de bine, se confruntă cu tulburări de somn, senzația mare de oboseală pe timpul zilei, puterea de concentrare le este afectată, și chiar au parte și de unele probleme de natură digestivă.

Pentru a observa dacă melatonina ajută cumva la îmbunătățirea acestor simptome neplăcute, au fost realizate mai multe studii medicale. Concluzia la care s-a ajuns a fost aceeași: melatonina contribuie la reducerea semnificativă a acestor neplăceri cauzate de decalajul de fus orar. Totodată, și calitatea somnului a fost mult îmbunătățită.

Tulburări de ritm circadian

Există unele persoane care sunt diagnosticate cu tulburări de ritm circadian. Mai exact, acest lucru presupune că nu pot adormi până la ore târzii în noapte, și se trezesc aproape de amiază. Cu ajutorul melatoninei, aceștia ar putea adormi mai repede, iar odihna va fi mult mai profundă.

Remedierea depresiilor sezoniere

Melatonina este recunoscută pentru rolul său calmant și liniștitor, și de aceea ar putea fi folosită pentru a trata depresiile sezoniere. Din nou, un avantaj deloc de neglijat.

Un somn odihnitor pentru copiii cu ADHD sau TSA

Mulți copii, în special cei diagnosticați cu anumite afecțiuni gen dermatită atopică, astm, deficiență de atenție (ADHD) sau tulburări din spectrul autist au parte, de cele mai multe ori, de unele probleme cu somnul. De aceea, uneori medicii le recomandă acestora administrarea de suplimente de melatonină. Deocamdată nu s-au realizat suficiente studii pentru a recomanda cu certitudine administrarea de melatonină în aceste cazuri, iar decizia ca micuțul să aibă parte de acest tratament pentru un somn lung și odihnitor îi aparține medicului pediatru.

Îmbunătățește calitatea somnului

Multe persoane care se plângeau de insomnii severe au reușit să scape de această neplăcere cu ajutorul melatoninei. De asemenea, și calitatea somnului a fost mult îmbunătățită.

Reduce durerile menstruale

Există multe femei a căror menstruație este însoțită și de manifestări mai neplăcute, gen dureri destul de supărătoare. S-a observat că administrarea de melatonină duce la ameliorarea acestora, iar un efect benefic s-a înregistrat și în ceea ce privește reducerea durerii care însoțește endometrioza.

Scade hipertensiunea arterială

Un alt beneficiu, deloc de neglijat, al melatoninei este și faptul că atunci când este administrată înainte de culcare, ar reduce valorile mari ale hipertensiunii arteriale. Din păcate, efectul său nu este însă suficient de rapid.

Ține deoparte semnele îmbătrânirii

Nu doar problemele cu somnul sunt rezolvate cu ajutorul acestei substanțe, ci și cele legate de semnele îmbătrânirii premature, cele care le fac pe reprezentantele sexului frumos să caute orice soluție pentru a le ține ”la respect”. Nu degeaba a fost melatonina numită ”hormonal tinereții”, pentru că într-adevăr, efectele sale nu vor întârzia să apară.

Efect antitumoral

Există unele studii medicale care au scos în evidență că administrarea de doze mari de melatonină, administrate pe perioada tratamentului cu chimioterapie ar duce la reducerea dimensiunii tumorilor maligne. Același efect l-ar avea și atunci când este administrată și în cazul altor tratamente împotriva cancerului.

Calmează stările de anxietate dinaintea intervențiilor chirugicale

Mulți dintre cei care urmează să fie supuși unei intervenții chirugicale au afirmat că au experimentat stări de anxietate. Se pare că melatonina, administrată înainte de operație ar reduce semnificativ aceste stări, având același efect ca tratamentul standard.

Surse naturale de melatonină

În afară de suplimentele alimentare, există numeroase surse naturale de melatonină. Nucile, porumbul, orezul, fulgii de ovăz, ghimbirul și alunele sunt cele mai cunoscute, dar ”hormonul tinereții” se mai regăsește și în sparanghel, roșii, mentă proaspătă, broccoli, rodii, ceai negru, căpșuni, măsline negre sau verzi, castraveți, semințe de floarea soarelui, struguri roșii, ba chiar și vin.

Atenționări în administrare

Cu toate aceste efecte benefice pentru organism, administrarea de suplimente care conțin melatonină este însoțită de unele atenționări. Astfel, produsul este contraindicat copiilor și tinerilor sub 18 ani, sau poate fi administrat numai la recomandarea medicului și în dozajul sugerat de acesta. De asemenea, melatonina nu se recomandă femeilor însărcinate, care doresc să rămână însărcinate sau care alăptează, precum și în caz de afecțiuni imunitare actuale sau în antecedență, afecțiuni hepatice, accident vascular cerebral.

Poate afecta reflexele conducătorilor auto sau ale persoanelor care manipuleaza utilaje, iar pe perioada administrării acestui supliment este mai bine să se renunțe la consumul de băuturi alcoolice. Deoarece poate interacționa cu medicamente de tip NSAIDs/antiinflamatoare non-steroidiene (corticosteroizi), imunosupresoare (ciclosporina), antidiabetice, beta-blocante, antidepresive, 5-HTP/5-hidroxitriptofan sau unele plante medicinale (Valeriana) se recomandă să se urmeze sfatul medicului atunci când vine vorba de administrarea acestui supliment pentru problemele cu somnul.

Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!


O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 3,00 din 5)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *