Magneziul, aliatul sănătății sistemului osos

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, oasele nu mai sunt chiar atât de puternice. Reprezentantele sexului frumos sunt chiar într-un oarecare dezavantaj la acest capitol, deoarece încep să piardă din masa osoasă în jurul vârstei de 30 de ani. Drept pentru care, cei care se preocupă de starea sănătății sistemului osos trebuie să se gândească bine la ce ar trebui să facă pentru acest lucru.

Beneficiile magneziului în cazul sănătății sistemului osos

De regulă, atunci când vine vorba despre sănătatea oaselor, oamenii au în minte un singur cuvânt: calciul. Într-adevăr, calciul este important pentru oase puternice, dar nu putem nega nici importanța altor minerale în grija noastră pentru menținerea sănătății sistemului osos. În această categorie intră și magneziul. Exact, magneziul, despre care prea puțini sunt cei care știu că jumătate din cantitatea aflată în organism se găsește în oase.

Altfel spus, un nivel scăzut de magneziu are efecte negative asupra sistemului osos, deoarece oasele devin mult mai fragile, iar rezervele de calciu sunt mult diminuate. Din fericire, există și o soluție: suplimente alimentare care oferă doza de magneziu necesară organismului pentru a funcționa așa cum trebuie. Cele naturale sunt cele mai bune, iar aici am descoperit ceea ce vă poate ajuta.

Esențial pentru o stare de bine

Fără magneziu, organismul nostru nu ar putea funcționa așa cum trebuie, iar beneficiile pe care acesta le oferă sunt uriașe. În afară de faptul că starea sănătății sistemului osos este una bună, magneziul te scapă de jenanta și în același timp presanta problemă a constipației și susține sănătatea aparatului cardiovascular.

De asemenea, are efecte benefice privind reglarea nivelului zahărului din sânge și ajută la ameliorarea stărilor de stres și anxietate. Acestea sunt doar câteva dintre motivele pentru care organismul nostru are nevoie de magneziu, și de aceea este esențial ca doza optimă să fie asigurată zilnic, atât prin alimentație, cât și prin administrarea de suplimente alimentare naturale.

Magneziul, din alimentație

Din fericire, natura este și de această dată aliatul nostru atunci când vine vorba nu doar despre menținerea sănătății sistemului osos. Există numeroase surse naturale de magneziu, iar legumele cu frunze verzi ocupă primele locuri aici. O sursă bună de magneziu din natură sunt și algele, dar din păcate, nu suntem încă obișnuiți să le consumăm regulat. Plus că sunt și destul de scumpe.

Dar, nicio problemă, mai putem face rost de magneziu în mod natural dacă alegem să consumăm roșii, fasole, anghinare, cartofi dulci, semințe de dovleac, alune, făină integral de grâu sau de hrișcă, orz, porumb, și… da, ciocolată, cu condiția să aibă minim 70% conținut de cacao.

Lactatele, considerate a fi o bună sursă de calciu, conțin la rândul lor mult magneziu, iar carnea de pește se dovedește a fi o alegere sănătoasă. Chiar și apa simplă conține mult magneziu, așa că nu ne putem plânge că nu avem cum să ne alcătuim doza zilnică necesară. De asemenea, suplimentele alimentare naturale pot suplini orice deficiențe cu care organismul nostru se confruntă.

Organismul suferă în caz de deficit de magneziu

În caz de deficiență de magneziu în organism, acesta ne transmite acest lucru printr-o serie de simptome. Stări de neliniște, oboseală, senzație de slăbiciune musculară, pierderea apetitului, stări de greață, vărsături, diaree, probleme cu somnul, sunt doar cele mai cunoscute dintre ele.

Specialiștii susțin că un simptom haios, dar totuși unul important, este și pofta organismului către ciocolată. Este și motivul pentru care sportivilor, sau celor care au parte de o activitate care îi suprasolicită din punct de vedere psihic, li se recomandă să consume ciocolată.

Deficitul de magneziu își pune amprenta nu doar în ceea ce privește starea sănătății sistemului osos. Simptomele menopauzei sunt mult accentuate în cazul în care organismul nu are suficient magneziu, ba chiar și depresia sau diabetul zaharat sunt favorizate în acest caz.

Magneziul și sănătatea

Funcțiile muscular și nervoase sunt menținute la un nivel normal, cu ajutorul magneziului. Starea de bine a sănătății sistemului osos tot de el depinde, ca și întărirea sistemului imunitar. În afară de faptul că ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge, tot el contribuie la reglarea hipertensiunii arteriale.

  • Scapă de stres

În zilele noastre, stresul a devenit deja ceva banal, și aproape toată lumea are de suferit din cauza lui. De ce însă să-l lași să te cuprindă și să nu lupți contra lui cu ajutorul magneziului, care are un efect calmant garantat asupra sistemului nervos. Astenia de toamnă sau cea de primăvară îți dau bătăi de cap? Tot magneziul vine în ajutor și de această dată.

  • Efect energizant

Prin consumul de alimente bogate în magneziu sau suplimente alimentare naturale, organismul are parte de un boom de energie. Persoanele care depun mult efort, fizic sau psihic, trec mai ușor peste aceste provocări dacă își asigură doza optimă de magneziu în organism.

  • Ajută în menținerea sănătății sistemului osos

Starea sănătății sistemului osos depinde mai mult decât ai crede de magneziu. De fapt, la femei în special, deficitul acestuia poate duce la apariția primelor semne de osteoporoză. Reglează nivelul de caldiu din organism, în special dacă este folosit împreună cu vitamina D, cupru și zinc.

  • Fără dureri de spate, crampe și oboseală

Dureri de spate? Crampe? O stare de oboseală care parcă nu mai se termină? Toate acestea devine rapid o amintire dacă se folosește magneziul. De fapt, susțin specialiștii, crampele la nivelul picioarelor și starea de oboseală sunt cele mai cunoscute simptome ale deficienței de magneziu.

Recomandări pentru oase puternice

Menținerea sănătății sistemului osos ar trebui să se numere printre preocupările tale. Pentru aceasta, avem și câteva recomandări, menite să îți vină în ajutor.

  • Consumă alimente bogate în calciu, magneziu și vitamina D. Sănătatea oaselor și a mușchilor este asigurată de acest trio imbatabil. Discută cu medicul tău dacă este sau nu nevoie să apelezi la suplimente alimentare naturale, dar nu uita să te alimentezi sănătos, pentru că întreg organismul va avea doar de câștigat.
  • Fă sport. Nu te lăsa pe o ureche, cum se zice, și alege să faci zilnic mișcare. Mers pe jos, alergat ușor, sporturi de iarnă, chiar și ridicatul greutăților, sunt câteva activități care merită să le dai atenția cuvenită. Mai ales dacă îți dorești mușchi puternici și o stare de bine a sănătății sistemului osos.
  • Magneziul să nu-ți lipsească. Crampe, stres, oase fragile, indiferent cu care dintre ele te confrunți, magneziul este ceea ce organismul tău are nevoie. Nu-l neglija.
  • Evită excesele: cafeaua și alcoolul. Da, este adevărat, atât cofeina, cât și alcoolul, aduc unele beneficii atunci când sunt consumate în cantități moderate. Dacă însă apare abuzul, atunci densitatea osoasă este mult mai redusă, și nu credem că asta îți dorești.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *