Rolul vitaminei D3 pentru sănătatea organismului tău!

Sănătatea organismului a preocupat dintotdeauna oamenii, care au încercat permanent să descopere noi și noi modalități pentru a preveni, ameliora și trata afecțiunile. Există numeroase substanțe fără de care organismul nu poate funcționa așa cum trebuie, iar una dintre ele este și vitamina D3, numită și ”vitamina Soarelui”.

Importanța vitaminei D3

Atunci când vine vorba despre rolul vitaminei D3 în organism, specialiștii ne dau asigurări că fără ea, mai multe funcții ale acestuia ar fi afectate. Cu ajutorul acesteia, se previne și tratează durerea musculară sau de oase, oboseala, osteoporoza, iar rolul vitaminei D3 în întărirea sistemului imunitar, prevenirea sclerozei sau chiar a diabetului de tip I  nu poate fi negat. Dar, despre beneficiile pe care vitamina D3 le aduce organismului vom detalia câteva rânduri mai jos.

Surse de Vitamina D3, esențiale pentru sănătatea organismului

Există numeroase surse de vitamina D3, și pe care le poți folosi cu încredere pentru a-ți rezolva eventualele carențe, astfel încât sănătatea organismului tău să nu mai fie o problemă.

Soarele

Nu degeaba este numită și ”vitamina soarelui”, pentru că o bună parte din cantitatea de vitamina D3 necesară organismului o putem obține prin simpla expunere la razele soarelui. Cu toate acestea, cantitatea de vitamina D3 obținută astfel diferă de la o persoană la alta, iar pe perioada verii se asmilează mai multă și mai rapid.

Alimentația potrivită

Există numeroase alimente care îi pot oferi organismului o parte din vitamina D3 de care are nevoie pentru a funcționa așa cum trebuie. Cele mai bune surse naturale sunt uleiul de pește, unul de cacao, peștele gras – somon, sardine, hering, macrou, cacao pudră, gălbenușul de ou, ciupercile, ficatul, untul și laptele.

Suplimente nutritive

De regulă, o persoană adultă nu are cum să-și ia doza completă de vitamina D3 necesară pentru sănătatea organismului doar din alimentație. Acesta este, de altfel, și motivul pentru care medicii specialiști recomandă suplimentele nutritive pentru a suplini această carență.

Am găsit și noi aici poate cel mai bun produs de acest gen de pe piață, și care contribuie la:

  • Dezvoltarea armonioasă a copiilor, prin fixarea calciului în oase. Această proprietate previne rahitismul la copii, dar și osteoporoza la persoanele în vârstă.
  • Are funcții importante în susținerea proceselor de diviziune celulară și în îndepărtarea celulelor disfuncționale
  • Mai multe studii au arătat importanța vitaminei D3 în susținerea sistemului imunitar. Cu atât mai mult este necesară suplimentarea consumului de Vitamina D3 în perioadele reci, în care expunerea la soare nu este posibilă.

Persoane care suferă de deficiență de vitamina D3

Există mai multe persoane care suferă, de regulă, de valori scăzute ale vitaminei D3. În această categorie intră sportivii, femeile însărcinate și cele care alăptează, copiii, femeile care au intrat la menopauză, persoanele care au un stil alimentar sărac în alimente care conțin vitamina D3 și persoanele care se confruntă cu afecțiuni renale.

Beneficiile ”vitaminei Soarelui”

După cum aminteam ceva mai sus, există numeroase beneficii pe care această vitamină le are în ceea ce privește sănătatea organismului. Vom detalia acum despre ce este vorba.

Un sistem imunitar puternic

Atunci când îți dorești ca sistemul tău imunitar să fie unul puternic, pentru a face față cu succes eventualelor provocări, atunci vitamina D3 nu trebuie să-ți lipsească. De asemenea, mai multe studii medicale au scos în evidență și faptul că o carență a acesteia poate mări riscul de a suferi de afecțiuni autoimune.

Susține procesele cognitive

Pe măsură ce înaintăm în vârstă, dar uneori și mai devreme, apar semnele că funcțiile cerebrale, dar și procesele cognitive au de suferit. Acest lucru este cauzat, printre altele de deficiența de vitamina D3. De asemenea, această substanță poate fi folosită cu succes pentru a mări capacitatea de concentrare și memorie, dar și pentru a scăpa de neplăcutele manifestări ale depresiei.

Oase puternice

Nu putem vorbi despre vitamina D3 și să nu amintim de principalul ei rol, cel de a asigura absorbția și transportul calciului și a fosforului în organism. Astfel, ne putem bucura de o menținere a densității osoase, dinți mai puternici, iar rezistența oaselor este mult mai ridicată. Apariția osteoporozei sau a artritei reumatoide este prevenită cu ajutorul ei.

Esențială pentru rezistența mușchilor

Cei care practică sporturi de performanță știu cât de important este sistemul muscular. De aceea, pentru sănătatea organismului, dar și a mușchilor, aceștia iau frecvent suplimente cu vitamina D3, pentru că îi ajută să și prevină spasmele musculare.

Previne anumite forme de cancer

Au fost realizate numeroase studii medicale și s-a ajuns la concluzia că ”vitamina Soarelui” contribuie la prevenirea unor forme de cancer precum cancerul de colon, cancerul de sân, cancerul de prostată sau cancerul ovarian. De aceea, se recomandă evitarea cerențelor acesteia în organism.

O inimă sănătoasă

Beneficiile vitaminei D3 pentru sănătatea organismului se răsfrâng și asupra sistemului cardiovascular, deoarece contribuie la o bună stare de sănătate a inimii.

Vitamina D3 și bebelușii

Proaspetele mămici știu foarte bine că trebuie să le ofere micuților lor un aport suficient de vitamina D3, pentru că în caz contrar aceștia se vor confrunta cu rahitism. Lipsa acesteia va duce la deformări osoase, în special ale oaselor picioarelor. Dar vitamina D3 ajută nu doar în ceea ce privește dezvoltarea corectă a structurii osoase, cât și la dezvoltarea cognitivă și mentală a puiului de om.

Cum se manifestă lipsa de vitamina D3

Există numeroase semnale prin care organismul ne atenționează că se confruntă cu o carență. De regulă, cele mai frecvente simptome sunt oboseala cronică, depresie, semne de slăbiciune musculară, dureri de oase, dureri articulare, transpirație abundentă, stări frecvente de iritabilitate. Unele studii recente susțin chiar că există o legătură între carența de vitamina D3 și disfuncția erectilă, așa că mare atenție pentru bărbați.

Tratarea și prevenirea carenței de vitamina D3

Medicii specialiști sunt de părere că pentru a preveni, dar și trata carența acestei vitamine din organism, se recomandă în primul rând ca din stilul alimentar să nu lipsească produsele pe care le-am amintit ceva mai sus.

De asemenea, expunerea la soare este recomandată, fără să exagerăm în această privință. Un sfert de oră, de trei ori pe săptămână este suficient, dar această expunere se poate mări atunci când este vorba despre vârstnici, copii sau persoanele cu pielea mai închisă la culoare.

Nu uita nici de administrarea de suplimente alimentare! Alege-le pe cele naturale și bucură-te și beneficiile pe care acestea le oferă pentru sănătatea organismului tău!


Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 3,00 din 5)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *