Nutriție, Sănătate, Sport

Schimbările bruște de temperatură, guturaiul, gripa, virozele respiratorii

COS Laboratories, VitC Zn D3, pentru imunitate

Imunitatea suferă cel mai mult la schimbările de anotimp

Este dovedit statistic că cele mai multe gripe, răceli, viroze respiratorii, au loc toamna și primăvara, în special atunci când apar schimbări bruște de temperatură.

Te-ai întrebat vreodată de ce? Oare sunt mai în formă virusurile, se înmulțesc mai repede și mai mult? De ce scade imunitatea în anotimpurile reci? Ce legătură poate exista între imposibilitatea expunerii la razele soarelui și scăderea imunității? Problema este în legătură cu organismul tău sau cu mediul înconjurător?

Sistemul tău imunitar este solicitat de șocurile termice

Sistemul tău imunitar este agresat de mai mulți factori, printre care:

  • Schimbările frecvente de temperatură din timpul toamnei și primăverii
  • Deficiențe alimentare, în special lipsa vitaminelor și mineralelor esențiale
  • Lipsa exercițiului fizic

Din păcate, în cele mai multe situații care se încadrează în enumerarea anterioară, nu poți interveni decât în mică măsură. De fapt, poți influența într-o măsură semnificativă calitatea alimentației tale și frecvența și intensitatea exercițiilor fizice, dar schimbările de temperatură influențează semnificativ starea de sănătate a majorității indivizilor.

Chiar dacă nu starea fizică, cel puțin starea psihică și mentală sunt major influențate de schimbările bruște de temperatură, producând, în multe cazuri, activarea sau intensificarea unor probleme anterioare.

=>Elementele esențiale pentru menținerea în formă a sistemului tău imunitar, atât iarna cât și vara

Schimbările frecvente de temperatură din timpul toamnei și primăverii

Știai că sistemul respirator este primul afectat de schimbările de temperatură, dar te-ai întrebat și de ce? Până la urmă, și pe timpul iernilor foarte reci, căile respiratorii sunt la fel de solicitate, dar lumea obișnuiește să spună că virușii sunt distruși de ger.

Conducătorii auto sunt cei care remarcă cel mai ușor această acțiune agresivă a șocurilor termice asupra căilor respiratorii. Atunci când, pentru prima dată după venirea zilelor călduroase, pornesc aerul condiționat, o proporție semnificativă a acestora răcesc brusc, strănută câteva zile…chiar se obișnuiește să se spună în glumă că „oamenii sănătoși răcesc vara”.

Cei cu sistemul imunitar în stare optimă vor trece cu ușurință peste aceste câteva zile de răceală, dar cei cu sistemul imunitar compromis vor face infecții respiratorii care pot duce până la pneumonii sau stări patologice grave.

Și prin birouri sau acasă remarci acest guturai provocat de aerul condiționat, nu-i așa? Unii chiar se feresc cu atenție să stea în bătaia curentului de aer, mai ales atunci când sunt transpirați.

Întotdeauna, celulele țesuturilor care intră în contact direct cu o situație ostilă din mediu, vor fi primele afectate.

Singura modalitate prin care organismul poate să elimine aceste celule afectate, distruse, moarte, este cu ajutorul sistemului imunitar, care va considera celulele nefolositoare ca străine de organism și le va elimina. Există chiar o teorie care afirmă că resturile celulare rezultate în urma descompunerii celulelor moarte ar fi de fapt virusurile incriminate de știință pentru producerea virozelor respiratorii.

Prin urmare, este de importanță vitală starea de sănătate a sistemului imunitar, la menținerea căruia contribuie printre altele:

Deficiențele alimentare, în special lipsa vitaminelor și mineralelor esențiale

Cunoști, cu siguranță, cât de mult se pune accentul în ultimii ani pe o alimentație sănătoasă, bogată în nutrienți de calitate, în vitamine și minerale. Probabil, te și străduiești să-ți asiguri ție și familiei o asemenea alimentație.

Nici nu are rost să mai menționăm aici efectele dezastruoase ale exceselor de prăjeli, grăsimi saturate de natură animală sau trans, de zahăr, cafea, alcool sau tutun. Acestea constituie subiectele a sute de mii de articole în toată lumea.

Eu te întreb dacă știi cu adevărat cât de sănătoase și nutritive sunt alimentele „sănătoase” pe care le consumi. Probabil că nu știi. Poate doar alimentele certificate BIO (mult mai scumpe) îți pot oferi necesarul de nutrienți vitali pentru organism. Dar, și în acest caz, cunoști proporția exactă de vitamine și minerale care ar asigura o stare optimă sistemului tău imunitar? Cunoști exact starea de sănătate a organismului tău, sau slăbiciunile genetice ori induse de mediu și stilul de viață?

Chiar și persoanele supraponderale, care se presupune că au un exces de nutrienți în alimentație, pot să aibă dezechilibre semnificative ale anumitor substanțe vitale cum ar fi vitamine și minerale, sau alte elemente mai puțin cunoscute, dar care pot influența major starea de sănătate în general și imunitatea, în particular.

De aceea este de dorit suplimentarea cu vitaminele și mineralele importante pentru imunitatea ta, fiindcă este mult mai puțin probabil să supradozezi aceste elemente, decât să fii tot timpul în deficit.

Oricum organismul deține mecanisme de reglaj care elimină excesul unor vitamine și minerale, în cazul rarisim în care s-ar putea petrece.

În schimb nu deține nici un mecanism care să te avertizeze că îți lipsesc. Anumite simptome de epuizare fizică și nervoasă, oboseala cronică, durerile de cap, lipsa unui somn odihnitor, răceala mâinilor și a picioarelor, calitatea tot mai necorespunzătoare a pielii, vederii, concentrării mentale sunt doar câteva dintre simptomele care te anunță că ai un asemenea deficit.

Așadar atenție, la aceste semne!

Nu-i așa că, la începutul și pe parcursul iernii consumi mai puține vitamine și minerale în alimentele din regimul tău zilnic?

Nu-i așa că nu ți-ar strica, pentru câteva zeci de lei (echivalentul câtorva beri), să-ți mulțumești corpul avid de elementele vitale?

Lipsa exercițiului fizic

Imunitatea este influențată în mod semnificativ de exercițiile fizice efectuate cu regularitate, chiar și moderat.

Este evident, atât pentru tine cât și pentru cei obișnuiți cu mișcarea, în general, că pe timpul toamnei și primăverii, atunci când plouă, ninge și bate vântul, nu prea îți vine să ieși la sport… chiar și la sală îți vine mai greu să pleci.

Dacă mai adăugăm și izolarea din timpul pandemiei, pe lângă riscul crescut de infectare, la pericolele cărora trebuie să le facă față sistemul imunitar, atunci devine mai clar că un mic suport nu ar strica.

Există, pe lângă vitamine și minerale utile în creșterea sau reglarea imunității, și stimulente ale tonusului ale stării mentale și ale energiei, care cu siguranță îți vor fi de folos pentru o partidă bună de orice vrei tu!

Iată doar câteva:

  • Guarana, pentru energie și vitalitate, fără iritabilitate
  • Myo-Inositol, pentru stare mentală bună și stimularea glandelor endocrine
  • Magneziu, pentru sistemul muscular și sistemul nervos
  • Energia Piu, pentru energie și vitalitate
  • Complexul vitaminelor B, pentru confortul mental, pentru oboseală cronică și aport de energie

Aștept, cu drag, comentariile sau întrebările tale.

Vasile Neacșa

1 comentariu

  1. […] ceva mai sus de suplimentele alimentare care te pot ajuta să ai un sistem imunitar puternic. Pentru că rafturile farmaciilor sunt pline de astfel de produse, este destul de greu să faci o […]

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *