Profită și tu de dieta de toamnă pentru sănătatea ta!

Toamna a început de aproape o lună de zile, iar organismul nostru încearcă să se adapteze și el la noile condiții. După lunile de vară, pline de soare și mâncăruri ușoare, toamna parcă vine și ne dă peste cap bioritmul. De aceea, nu puțini sunt cei care se plâng de faptul că acest anotimp este destul de dificil pentru ei, deoarece parcă întreg organismul li se schimbă dintr-o dată. De aceea, specialiștii recomandă trecerea la dieta de toamnă, cea care îi va oferi organismului acele vitamine, minerale și nutrienți de care are nevoie pentru a funcționa la capacitate maximă, dar și pentru a face trecerea mai ușoară către iarnă.

Atenție la alegerile alimentare!

Ca și în cazul multor altor stiluri alimentare, și în dieta de toamnă ni se recomandă să fim atenți la alegerile alimentare. Asocierile incorecte ale alimentelor ne fac să ne simțim balonați, lipsiți de energie, și de aceea recomandarea specialiștilor este să nu se asocieze proteinele de origine animală cu cerealele. De asemenea, profită de fructele și legumele de sezon pentru a-ți crea garnituri sănătoase, pline de vitamine.

Ce poți consuma în dieta de toamnă

Toamna este sezonul în care prazul, varza, conopida, broccoli, sfecla, perele, gutuile, merele, dovleacul, fasolea boabe, mazărea boabe, lintea, nucile, varza de Bruxelles, andivele, feniculul, ciupercile (ghebe), mandarinele, strugurii, cicoarea şi castanele comestibile sunt la putere, cum se spune, așa că profită și tu de beneficiile lor. Nu uita nici de vedetele toamnei, strugurii, care sunt indicați deoarece au un puternic efect depurativ. Cu toate acestea, din cauza conținutului mare de zahăr, se recomandă prudență în consumarea lor. Dar, să detaliem un pic despre ce alimente poți consuma cu încredere în dieta de toamnă.

Nuci și alune

Delicioase, sățioase și pline de omega 3, nucile și alunele ar trebui să fie nelipsite atunci când vine vorba despre dieta de toamnă. Totuși, nu exagera cu consumul lor. Între cinci și zece mieji de nucă și 15 – 20 de alune pe zi sunt de ajuns. Atenție însă: toate trebuie consumate în stare crudă, pentru a-i oferi organismului acizii grași omega 3 necesari pentru buna funcționare a inimii și a creierului, dar și proteinele bune. În caz contrar, nu faci decât să adaugi calorii nedorite în dieta de toamnă, iar organismul să aibă parte mai degrabă de efecte negative decât cele pozitive în urma consumului de nuci și alune.

Sfecla roșie

Fără îndoială că sfecla roșie este vedeta în dieta de toamnă. Crudă sau coaptă, în salate delicioase și pline de savoare, sfecla roșie te ajută să scapi de anemie. De asemenea, această legumă, cu un gust aparte, este indicată și pentru reglarea valorilor mari ale tensiunii arterială, detoxifierea ficatului şi creşterea rezistenţei fizice. Deoarece nu are multe calorii, specialiștii în nutriție o recomandă și celor care vor să scape de câteva dintre kilogramele în plus.

Dovleacul

Ce ar fi toamna fără aroma dulce a dovleacului? Plin de vitamina C, dovleacul reprezintă un aliat de nădejde atunci când ai în vedere întărirea sistemului imunitar. De asemenea, își are locul lui aparte pe lista de legume care nu trebuie să-ți lipsească în dieta de toamnă, deoarece are puține calorii, dar este foarte sățios. Nici semințele lui nu trebuie neglijate, pe care le poți presăra peste o salată de toamnă, pentru că sunt o sursă bună de proteine, fibre, fier, cupru, magneziu, mangan, zinc, acid folic şi potasiu. De asemenea, consumul lor se recomandă pentru combaterea paraziţilor intestinali şi în prevenţia cancerului de prostată.

Ciuperci

De regulă gospodinele sunt cele care profită de oferta generoasă de ciuperci din piețe din această perioadă pentru a pregăti conserve delicioase pentru lunile grele de iarnă. Cu toate acestea, nu uita să le consumi și acum, când urmezi dieta de toamnă, deoarece sunt o sursă bună de fibre, vitamine și minerale. Le poți folosi în preparatele tale, pentru a înlocui carnea, mai ales dacă știi că banalele ciuperci previn oboseala şi anxietatea şi stimulează metabolismul.

Varza

Varza se găsește din abundență acum, așa că nu mai strâmba din nas. Este un adevărat dar al naturii, pentru că este plină de betacaroten, ceea ce te ajută să îți ții ochii sănătoși. De asemenea, consumul de varză este indicat și atunci când suferi de constipație, pentru că are numeroase fibre care să îți vină în ajutor. Suferi de ulcer? Nicio problemă. Sucul de varză reduce inflamația mucoasei stomacale, așa că este recomandat în această afecțiune. Fără îndoială că dieta de toamnă nu ar mai fi la fel fără varză!.

Conopida

Nu puteam vorbi despre dieta de toamnă fără a aminti măcar un pic de conopidă. Chiar dacă mulți se feresc de ea, specialiștii în oncologie sunt de părere că nedreptățita conopidă luptă cu succes împotriva cancerului. De asemenea, conține mult potasiu, vitamina B, C, calciu, magneziu, precum şi fier.

Fructe de sezon

Din dieta de toamnă nu puteau lipsi fructele de sezon. Mere, pere, gutui, prune, struguri se regăsesc din plin acum, așa că introdu-le în stilul tău alimentar pentru ca starea de sănătate să se mențină la valori înalte. Nu este deloc dificil să îți alcătuiești un meniu variat și bogat, astfel încât dieta de toamnă nu doar să te mențină sănătos, dar și să te facă să dai jos câteva kilograme în plus.

Un mic ajutor pentru o imunitate sporită

Cu toate acestea, deși fructele și legumele din dieta de toamnă ne oferă multe vitamine și minerale necesare pentru creșterea imunității, faptul că iarna se apropie și ea cu pași rapizi, ne gândim că ar fi nevoie de ceva mai mult. Aici intervine gelul Aloe Vera Extra pur pentru uz intern de la Equilibra, pe care îl poți găsi chiar aici. Produsul este unul nepasteurizat, cu pulpă. Aceasta este extrasă din partea interioară a frunzelor de Aloe Barbadensis Miller prin decorticare manuală și extragerea gelului se face prin presare la rece. Stabilizarea produsului se realizează în condiții controlate, excluzând orice formă de căldură. Aloe Vera Extra de la Equilibra este un supliment alimentar 100% pur, nediluat.

Aloe Vera este cunoscută încă din antichitate pentru calităţile vindecătoare şi de reîntinerire deosebite pe care le are. Gelul pur de Aloe Vera conține o abundenţă de principii nutritive : 12 minerale, 9 vitamine, 10 enzime, 19 aminoacizi. Aceste componente ajută la reglarea întregului metabolism. Cele mai importante efecte ale gelului de Aloe Vera pur sunt depurative, antiseptice, antibiotice, antioxidante, antitumorale, imunomodulatoare, antialergice, regenerante, nutritive, radioprotectoare.

Fii pregătit/ă de iarnă

Pentru preîntâmpina apariţia unor afecțiuni specifice iernii dieta de toamnă este excelentă, iar o mână de ajutor oferită și de unele suplimentele alimentare nu strică niciodată. Dacă procedezi așa, vei trece cu bine peste sezonul rece, pentru că vei avea suficiente vitamine, minerale, enzime și antioxidanți care să îți vină în ajutor.


O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (1 voturi, medie: 5,00 din 5)

Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *