Un stil de viață sănătos, esențial în diabet!

Cei mai mulți dintre cei care primesc diagnosticul de diabet intră în panică și se gândesc că toată viața lor de acum încolo va fi un lung șir de privațiuni și suferințe. Total greșit, ne dau asigurări medicii specialiști, care susțin că un stil de viață sănătos este esențial în diabet, deoarece te ajută să duci o viață normală! De asemenea, poți avea parte și de scăderea glicemiei, ceea ce este un mare avantaj.

Nu este deloc dificil să ai un stil de viață sănătos, chiar și când bine vorba de diabet, iar în rândurile următoare vei afla mai multe despre ce trebuie să faci.

Mai multă mișcare!

Un stil de viață sănătos presupune, în primul rând, ceva mai multă mișcare fizică, mai ales dacă până acum erai genul mai sedentar. Nu este nevoie de exerciții fizice epuizante, chiar și mai mult mers pe jos, în ritm alert, poate avea efecte benefice. Doar 30 de minute de exerciții fizice, timp de trei zile pe săptămână, sunt suficiente, dar suntem siguri că o dată ce ai prins ”gustul”, mișcarea îți va deveni mai mult decât necesară.

Colaborează cu medicul diabetolog!

O bună relație de colaborare cu medicul diabetolog este esențială. Acesta îți va oferi informațiile de care ai nevoie, îți va prescrie medicația adecvată, și îți va supraveghea cu atenție boala, pentru a lua din timp măsurile care se impun. Pe lângă medicația prescrisă de doctor, poți să ții mai ușor diabetul sub control și cu ajutorul unor suplimente naturale. Unul dintre cele mai bune de pe piață la ora actuală îl poți găsi chiar aici, iar efectele sale sunt remarcabile:

• Adjuvant pentru menținerea glicemiei în limite normale;

• Stimulează funcționarea pancreasului;

• Ajută la regenerarea celulelor beta-pancreatice;

• Stimulent al metabolismului glucidelor;

• Îmbunătățește funcțiile sistemului circulator;

• Ajută la reducerea colesterolului și reglarea greutății corporale;

• Stimulent gastric și hepatic.

Nu uita însă, înainte de administrarea oricărui supliment, să ceri și părerea medicului diabetolog, pentru a afla dacă în cazul tău este sau nu recomandat consumul.

Respectă orele de masă!

O mai bună disciplină, chiar și când vine vorba despre orele de masă, are o mare importanță atunci când suferi de diabet. Din păcate, nu toți dintre cei diagnosticați cu această afecțiune sunt conștienți de acest lucru. De aceea, un punct important de bifat pe lista unui stil de viață sănătos este și acesta. Nu este suficient să ai impresia că respecți regimul impus de medicul diabetolog, ci trebuie să știi ce trebuie să faci.

În primul rând, respectă restricțiile alimentare! Apoi, ai grijă la orele de masă și, nu în ultimul rând, mănâncă departe de orice tentații, gen calculator, televizor, sau chiar o carte. În acest fel te vei supraalimenta, ceea ce va duce la mai multe kilograme în plus, iar de aici până la complicații ale diabetului nu mai este decât un singur pas!

Renunță la fumat pentru un stil de viață sănătos!

Evident, știi și tu că fumatul este unul dintre cei mai mari dușmani ai unul stil de viață sănătos. Sunt numeroase afecțiunile – unele dintre ele chiar mortale, care sunt declanșate de acest viciu, așa că este mai bine să renunți la țigări înainte de a suferi din cauza neplăcerilor date de ele! Cu atât mai mult dacă ai diabet, deoarece fumatul afectează circulația și poate chiar dubla posibilitatea de a dezvolta complicații diabetice.

10.000 de pași zilnic

Ai auzit, desigur, de regula celor 10.000 de pași care trebuie făcuți zilnic, respectiv aproximativ 8 km, atunci când vine vorba despre un stil de viață sănătos. Nu sunt chiar atât de mulți pe cât arată numărul lor, dar sunt foarte importanți deoarece te ajută la o mai bună oxigenare a plămânilor, la reducerea stresului, te odihești mai bine și chiar mai dai jos și din kilogramele în plus! E de preferat să te ții de ei, mai ales dacă ai fost diagnosticat cu diabet!

Evită consumul de băuturi alcoolice

Sunt nenumărate dezavantajele pe care consumul de alcool le aduce organismului uman. Printre acestea se află și gestionarea mai dificilă a nivelului glicemiei, în cazul în care ai diabet. De aceea, dacă vrei cu adevărat un stil de viață sănătos, mai bine renunță la consumul de băuturi alcoolice. Întreg organismul îți va mulțumi, iar tu te vei simți cu adevărat bine! Totul, cu un gest atât de banal, până la urmă!

Nu consuma produse de fast food!

Din varii motive, mulți dintre noi ajungem să consumăm alimente de tip fast food. Da, știm, sunt delicioase, o alternativă rapidă atunci când nu ai timp să gătești, și alte motive asemănătoare. Dar, de fapt, adevărul este că acestea sunt o ”bombă cu ceas” pentru organism. Consumul ocazional nu este chiar atât de rău, problemele apar când devine deja o obișnuință.

De regulă, mâncarea de tip fast food este plină de zahăr, aditivi, sare, carbohidrați nesănătoși. Toată această combinație contribuie la creșterea rezistenței la insulină, la creșterea tensiunii arteriale și a colesterolului ”rău”. Pe termen lung, riști probleme serioase de sănătate, pe care le poți preveni atât de simplu.

Jurnalul glicemiei

Sună haios? Deloc! Este vorba de un jurnal, o agendă, cum vrei să-i spui, în care să îți notezi permanent nivelul glicemiei, și care îți va permite să îți cunoști mai bine organismul, astfel încât să știi imediat ce măsuri să iei atunci când te confrunți cu o valoare mai ridicată a acesteia, iar o vizită la medicul diabetolog este imposibilă în perioada următoare.

Mai puțin stres!

Un stil de viață sănătos înseamnă, totodată, și gestionarea mai bună a situațiilor stresante. Încearcă să ții stresul cât mai departe de viața ta, și de aceea poți recurge și la mici trucuri care îți pot veni în ajutor: o plimbare lungă pe jos în natură, nu lua deciziile importante în pripă ci analizează-le bine, fă o activitate care îți face plăcere, și vei observa cum și cele mai dificile probleme sunt, dintr-o dată, mai ușor de abordat! Și nici glicemia nu a mai luat-o în sus, ca de obicei!


Ți-a plăcut acest articol? Lasă un vot!

O stea2 stele3 stele4 stele5 stele (2 voturi, medie: 5,00 din 5)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *