10 trucuri naturale ca sa-ti cresti imunitatea

Raceala si gripa ne pot afecta in orice moment al anului, dar mai ales in timpul iernii, deoarece aerul rece si uscat este mediul preferat al germenilor. Mai rau, potrivit Ayurveda, iarna ne poate agrava starea de sanatate, slabindu0ne sistemul imunitar. Prin urmare, este esential sa avem mai multa grija de organismul nostru in acest sezon.

Iata cateva solutii naturale pentru a va mentine imunitatea si energia pe parcursul iernii:

1. Incepeti ziua fara cofeina

Hoodia&Green Tea

Sa incepeti ziua cu o cafea este in detrimentul sistemului imunitar, deoarece cofeina afecteaza glandele suprarenale ce sunt responsabile pentru mentinerea imunitatii si energiei. Daca aveti nevoie de energie in timpul dupa-amiezii incercati mai degraba o infuzie de urzica sau ceai verde cu un continut scazut de cofeina si teina. Suplimentul „Hoodia&Green Tea” care contine extract de ceai verde este indicat pentru stimularea imunitatii, datorita continutului de polifenoli si flavonoizi din ceaiul verde. In plus, stimuleaza tonusul vascular, energizeaza si reda pofta de viata. CITESTE MAI MULTE DESPRE „HOODIA & GREEN TEA” AICI.

2. Practicati exercitii de yoga

Un mod eficient de a evita raceala este sa efectuati exercitii de yoga care stimuleaza circulatia sangelui. Practicarea in fiecare zi a catorva astfel de exercitii va ajuta sa preveniti raceala si gripa pe toata perioada iernii.

3. Mancati ciuperci

Ciuperciile Shiitake, de exemplu, stimuleaza sistemul imunitar prin cresterea globulelor albe din sange. Cresterea consumului de ciuperci este destul de facil. Este suficient sa le adaugati intr-o supa, de exemplu. Le puteti adauga uscate la inceputul prepararii sau proaspete la sfarsit.

4. Curatati-va sinusurile

Curatarea sinusurilor este o practica indiana care dateaza de mii de ani. Un studiu american a aratat ca cei mici care au avut gripa si au folost aceasta metoda s-au recuperat mai repede si cu medicamente mai putine.

5. Meditati timp de 10 minute

Stresul este cel mai mare dusman al sistemului imunitar. In aceste momente, capacitatea organismului de a se apara de germeni este compromisa de efortul fizic sau mental. Meditatia, insa, poate ajuta. Un studiu a aratat ca persoanele care au participat la un program de 8 saptamani de meditatie (3 ore pe saptamana) au terminat programul cu un sistem imunitar mai puternic decat cei care nu au participat la acest program. Cercetatorii cred ca starea de relaxare indusa de meditatie a crescut imunitatea. Chiar si 10 minute de meditatie in fiecare zi sunt suficiente pentru a reduce simptomele stresului.

6. Continuati activitatea fizica

Frigul de afara nu trebuie sa fie o scuza pentru a opri orice forma de exercitiu fizic. Incercati sa faceti 30 de minute de exercitii moderate in fiecare zi. Riscul de a prinde o raceala este de 3 ori mai mare la femeile care au activitate fizica de mica intensitate (cum ar fi intinderile), decat la femeile care au combinat activitatea fizica moderata cu exercitii cardio-vasculare, ca mersul pe jos sau pedalarea. O explicatie ar putea fi cresterea ritmului cardiac ce creste si circulatia globulelor albe din sange, permitandu-le sa distruga mai usor germenii.

Totusi nu trebuie sa exagerati pentru ca un supra-antrenament „deprima” sistemul imunitar si va face mi vulnerabili.

7. Experimentati Ayurveda

In Ayurveda, medicina indiana, ginsengul are proprietati recunoscute pentru cresterea imunitatii. Un ceai sau un fito-complex pe baza de ginseng, precum „Ginseng&Ginkgo Biloba”, are proprietati anti-virale si anti-bacteriene. Acest supliment natural Ginseng&Ginkgo Biloba are efect antioxidant, contribuie la neutralizarea radicalilor liberi de oxigen datorita flavonoidelor si are un efect energizant si de redare a vitalitatii organismului.

8. Distrati-va!

Planificati o seara cu prietenii sau partenerul de viata, o sesiune de gatit sau o activitate buna pentru sanatate. Cercetatorii de la o universitate din California au descoperit ca desfasurarea unei activitati agreabile creste imunitatea organismului. Ei au comparat nivelul de stres a doua grupuri de elevi, unul din grupuri avand planificata o activitate recreativa, iar celalalt nu. Primul grup, implicat in activitatea recreativa, a avut nivel mai scazut al hormonului de stres, care slabeste sistemul imunitar.

9. Umidificati-va casa!

Cercetatorii au legat scaderea imunitatii si de umiditatea scazuta din timpul iernii. un umidificator este extrem de indicat pentru a mentine in cote normale umiditatea din incapere. Nu uitati sa beti 6-8 pahare de apa in fiecare zi.

10. Ramaneti conectati!

Singuratatea poate afecta sistemul imunitar. In 2005, cercetatorii au cerut unui grup de elevi sa evalueze nivelul lor de singuratate si nivelul de stres si moralul. Cei care au avut un cerc social restrans si au raportat un nivel ridicat de singuratate, au avut un sistem imunitar mai slab decat ceilalti. In concluzie, daca aveti tendinta sa va petrecti serile singuri in casa, faceti eforturi sa mergeti sa va intalniti cu alte persoane.

Categorie Sanatate

Adresa email nu va fi publică. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

*